عنوان پایاننامه
ارتباط بازاریابی اجتماعی با گرایش به ورزش همگانی با استفاده از نظریه رفتار برنامه ریزی شده
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1255;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74944;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1255;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74944
- تاریخ دفاع
- ۱۳ آبان ۱۳۹۴
- دانشجو
- سیدعلی درخشان
- استاد راهنما
- ابراهیم علی دوست قهفرخی
- چکیده
- هدف از این تحقیق، بررسی ارتباط بین بازاریابی اجتماعی با گرایش به ورزش همگانی با استفاده از نظریه رفتار برنامه ریزی شده میباشد. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری شامل کلیه افرادی است که در بوستان های شهر تهران به ورزش همگانی می پردازند. نمونه تحقیق براساس جدول مورگان 250 نفر انتخاب شد. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه ای محقق ساخته شامل 48 گویه و چهار متغیر به نام های باور ادراکی شامل 20 گویه، باور هنجاری شامل 14 گویه، باور رفتاری شامل 10 گویه و تمایل به ورزش شامل 4 گویه است. روایی پرسشنامه توسط 10تن از متخصصان مدیریت ورزشی و بازاریابی اجتماعی بررسی و تایید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین سطح باور ادراکی و گرایش به ورزش همگانی ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد. بین سطح باور هنجاری و گرایش به ورزش همگانی ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد . بین سطح باور رفتاری و گرایش به ورزش همگانی ارتباط مثبت معنیداری وجود دارد. بین سطح بازاریابی اجتماعی و گرایش به ورزش همگانی ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. در نهایت تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین بازاریابی اجتماعی و گرایش به ورزش همگانی (با استفاده از نظریه رفتار اجتماعی) ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد، و طبق این نتایج می توان گفت که نگرش و دیدگاه فرد نسبت به ورزش همگانی و همچنین نگرش فرد نسبت به توانایی خودش و همچنین نظرات اطرافیان هر فرد در گرایش فرد به ورزش همگانی تاثیر مثبتی دارد.
- Abstract
- The aim of this study was to investigate the relationship between social marketing with tendency to sport for all by using the planned behavior theory. The study was descriptive-correlation kind and conducted as afield study. Statistical community was all of those who engage in sport for all in Tehran city’s parks, and 250 people selected based on the Morgan. Research tool was researcher made questionnaire including 84 items and four variables: perceptual belief including 20 items, normative belief including 14 items, behavioural belief including 10 items and tendency to sport including 4 items. The validity was estimated by experts of sport management and social marketing. For data analysis kolmogrov-smirnov test and spearman correlation were used. The results showed a positive significant relationship between levels of perceptual belief and tendency to sport for all. There was a positive significant relationship between levels of normative belief and tendency to sport for all. There was a positive significant relationship between levels of behavioral belief and tendency to sport for all. There was a positive significant relationship between levels of social marketing and tendency to sport for all. and finally, data analysis showed that there was a positive significant relationship between social marketing and tendency to sport for all (by using social behavior theory). Results showed that person attitude to sport for all, his ability and others point of view have positive effect on person’s tendency to sport for all.