عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری برند : با میانجیگری سازه های اعتماد، دلبستگی و تعهد (مورد مطالعه : شرکت مهیا پروتئین)
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70876
- تاریخ دفاع
- ۲۴ آبان ۱۳۹۴
- دانشجو
- مبین داوطلب
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- در بازار رقابتی امروز، وفاداری به برند تبدیل به هدف اصلی استراتژی هـا و برنامـه هـای بازاریابی شرکت¬ها شده است. در نتیجه منابع وفاداری و فرآیند شکل گیری آن مورد توجه بازاریابان قـرار گرفتـه اسـت. هـدف از ایـن پـژوهش تعیین اثر شخصیت برند بر وفاداری مشتری می باشد. ابتدا اثر مستقیم و غیر مستقیم شخصیت برند بر تعهد مشتری به برند و سپس نتایج حاصل از تعهد بر وفاداری بررسی شده است. در این تحقیق متغیرهای میانجی اعتماد، دلبستگی و تعهد برای رسیدن به متغیرهای وفاداری(نیت تکرار خرید، تبلیغات دهان به دهان و شکایات سازنده) استفاده شد . جامعه آماری پژوهش حاضر 246 نفر از خریداران محصولات مرغ و گوشت بسته بندی شرکت مهیا پروتئین در شهر تهران می¬باشد که داده¬های تحقیق با استفاده از پرسشنامه و نمونه¬گیری تصادفی در دسترس جمع¬آوری گردید. برای سنجش اعتبار محتوای پرسشنامه از نظرات محققین، اساتید دانشگاهی و کارشناسان خبره استفاده شد و با کسب نظرات آن¬ها و اصلاحات لازم روایی محتوایی پرسشنامه تائید شد. سنجش روایی همگرا نیز با کمک تحلیل عاملی و با استفاده از نرم¬افزار لیزرل انجام گرفت .مدل مفهومی تحقیق شامل 7 متغیر اصلی می¬باشد. شخصیت برند به عنوان تنها متغیر مستقل مدل می¬باشد که اثر آن بر سه متغیر میانجی اعتماد، دلبستگی و تعهد تست شده و سپس اثر متغیر تعهد بر متغیرهای وفاداری مورد آزمون قرار گرفته است.نتایج تحقیق نشان می دهد که اثر شخصیت برند بر هر سه متغیر اعتماد و دلبستگی و تعهد مورد تائید است، اما اثر اعتماد بر تعهد در این پژوهش رد شده است. همچنین اثر تعهد بر هر سه متغیر وفاداری تایید شد که در این بین بیشترین اثر را بر شکایات سازنده داشته است. تجزیه و تحلیل داده¬ها حاکی از آن است که بعد صمیمیت از شخصیت برند بیشترین اثر را بر سه متغیر میانجی دارد.
- Abstract
- چکیده انگلیسی در متن پایان نامه موجود است