بررسی رابطه ارزش های مصرفی و رفتار خرید مصرف کنندگان ویلاهای مدرن در حاشیه البرز مرکزی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 645;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70426
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- رضا دروار
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- این پژوهش به منظور بررسی رابطه ارزش های مصرفی و رفتار خرید مصرف کنندگان ویلاهای مدرن در حاشیه البرز مرکزی صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بوده و گردآوری داده ها با روش پیمایشی صورت می پذیرد. جامعه آماری این مطالعه خریداران ویلاهای مدرن در حاشیه البرز مرکزی است که9887 نفر می باشند و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برابر با 370نفر تخمین زده شد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و پرسشنامه ها در میان آن ها توزیع گردید. سپس جهت تجزیه و تحلیل داده¬های تحقیق از دو روش تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSSبهره گیری شد. به طور کلی نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که بین ارزش های مصرفی با رفتار خرید مصرف کنندگان ویلاهای مدرن در حاشیه البرز مرکزی رابطه معناداری وجود دارد. هم چنین بین گرایش به ارزش های لذت جویانه، ارزش های فایده گرایانه، درآمد شخصی افراد و رفتار خرید مصرف کنندگان ویلاهای مدرن در حاشیه البرز مرکزی رابطه معناداری وجود دارد. بین نوطلبی افراد و رفتار خرید مصرف کنندگان ویلاهای مدرن در حاشیه البرز مرکزی رابطه معناداری وجود دارد.
- Abstract
- The study is carried out to investigate the the consumption values relation and purchase behavior of modern villas consumers in the central part of Alborz vicinity. The present study method is the correlation_ descriptive form and the data collection is the survey method. The study statistic population is the buyers of these modern villas in the vicinity of central Alborz are 9887 individuals, the sample amount is estimated based on the Cochran formula which equals to 370 individuals, it is chosen by the simple random sampling method and the questionnaires are distributed between them. Then to analyze the study data, the inferential and descriptive analyses are used. Generally the obtained results of findings analyses showed that there is a significant relation between Spss software value with the purchase behavior of villas consumers in the central part of Alborz vicinity. Also there is a significant relation among the tendency to enjoyable values, useful values; individual personnel income and consumers purchase behavior of modern villas in the central part of Alborz vicinity. There is a significant relation between individual innovative and consumers purchase behavior of modern villas in the central part of Alborz vicinity.