بررسی تأثیر جهت گیری های استراتژیک بر نوآوری از دیدگاه مدیران (مورد مطالعه: شرکت پارس خودرو)
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژیک
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 539;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72470
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- مجید اتحادی
- استاد راهنما
- غلامرضا طالقانی
- چکیده
- رقابت از یک سو و تغییرات مداوم از سویی دیگر، سازمان ها را با شرایط پیچیده ای روبه رو می کند که نیاز به استراتژی و برنامه بلندمدت را بیش از پیش یادآور می شود؛ برای رفع این نیاز می توان از جهت گیری استراتژیک به شکلی مطلوب بهره جست؛ جهت گیری استراتژیک به عنوان درک مدیریتی خاص، آمادگی ها، تمایلات، انگیزه ها و خواسته هایی تعریف می شود که راهنمای برنامه ریزی استراتژیک و فرآیند توسعه استراتژیک است؛ به بیان دیگر چگونگی به کارگیری استراتژی در سازمان به منظور تطبیق با تغییر جنبه های محیطی است که بر نوآوری تاثیر دارد و نوآوری سازمانها را تحت الشعاع قرار می دهد؛ هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک بر نوآوری شرکت پارس خودرو می باشد که از نظر هدف کاربردی و از نظر روش شناسی تحقیق در زمره تحقیقات توصیفی است که به روش پیمایش انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان ارشد شرکت پارس خودرو بوده است که جمعا 350 نفر بوده اند که با فرمول کوکران 184 نمونه بدست آمد که با پخش تعداد بیشتری پرسشنامه در نهایت نمونه قابل استفاده 200 نفر بوده است که به روش تصادفی ساده بین مدیران این شرکت پخش شد. متغیر مستقل این پژوهش، جهت گیری استراتژیک و متغیر وابسته نوآوری بوده است که فرضیه اصلی تحقیق را تشکیل داده است و فرضیه فرعی شامل مولفه های این متغیر هستند که تاثیر آنها بر نوآوری بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان از تائید تاثیر مثبت و معنادار جهت گیری استراتژیک بر نوآوری داشته است، از میان فرضیات فرعی نیز تاثیر 4 فرضیه فرعی تائید و تاثیر هزینه گرایی بر جهت گیری استراتژیک رد شده است که می بایست این رشکت تمهیداتی برای آن بیاندیشد.
- Abstract
- Abstract Competition on the one hand and continuous changes on the other hand confront the organizations with the rolled conditions,needing the best strategy.the strategic directing can be defined as a concept of special management. readinesses, wishes, motivation and wantings that are the guide of programing and progressing the strategyy. In other words,how to use the strategy in the organization is to collate with the change of circum- ferential aspects that affect the innovation, later on the organizations innovation. The goal is to study the effects of the strategy on the innovation of Parskhodro Company. This is a descriptive investigation that is done in measurment method. Investigation statistic population includes managers and top experts of the company , 350 persons, extracted from 184 according to Cocran formula ,only 200 were distributed among the managers. Independent changing of this research is to direct the dependent changing strategic formed the main theory. Meanwhile the secondary hypothesis including the parts of that is done before.the results show the strategic positive and virtual effect on innovation. Among the secondary theories, four .proved.expenditory not. It should be studied more. Keywords: Strategic, Directing, Innovation, Pars Khodro company.