عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر همزمان سرمایه اجتماعی بیرونی و درونی



    دانشجو در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر همزمان سرمایه اجتماعی بیرونی و درونی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 608;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70106
    تاریخ دفاع
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    امروزه سازمان ها در محیطی پویا، متغیّر و پیچیده فعالیت میکنند و تعاملات آنها با سازمانهای دیگر، تامین کنندگان، رقبا و مشتریان بسیار حائز اهمیت است. از این رو مدیریت هوشیار بر آن است تا با استفاده بهینه از سرمایه های خود به ایجاد مزیت رقابتی، نوآوری و حفظ موقعیت خود در بازار دست یابد. یکی از مهمترین ابزارهای سازمان ها برای دستیابی به این هدف سرمایه اجتماعی است تا با تقویت و ارتقا آن بتوانند به نوآوری های بنیادی دست یابند و منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی نسبتاً پایدار در بازار نسبت به رقبا گردند. این پژوهش به بررسی "تأثیر همزمان سرمایه اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری های بنیادی" شرکت های فناور و نوآور میپردازد. از این رو پس از مطالعه مبانی نظری پژوهش، ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی و نوآوری شناسایی شد و پس از نظرسنجی از خبرگان، پرسشنامه تحقیق تهیه و در جامعه آماری که تعداد 113 شرکت بوده که به صورت سرشماری از این تعداد 90 پرسشنامه به طور کامل و مناسب برای استفاده در تحقیق توزیع و جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از هر دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی از دو نرم افزار SPSS و Smart Pls.2.M3 استفاده گردیده است. یافته های تحقیق حاکی از تأثیر مثبت سرمایه اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری های بنیادی میباشد. همچنین مشخص شد که کسب دانش بر نوآوری های بنیادی نیز تأثیر مثبت دارد. از دیگر نتایج تحقیق به تأثیر منفی بعد رابطه ای سرمایه اجتماعی بیرونی بر رابطه بین کسب دانش و نوآوری های بنیادی میتوان اشاره کرد. همچنین ظرفیت جذب ادراک شده و موانع فرهنگی بر رابطه بین کسب دانش و نوآوری های بنیادی تأثیر ی ندارند.
    Abstract
    Today, organizations are competing in a dynamic, complex and uncertain environment and it’s vital for them to interact with other organizations, suppliers, competitors and customers. The management tries to make efficient use of their capital to create competitive advantage, innovation and maintain their position in the market. One of the most important tools for achieving this goal is to strengthen and enhance the social capital to achieve radical innovation and to create a competitive advantage. This study is "The Impact of internal and external social capital at the same time the fundamental innovation" on the innovative and technological organizations. Therefore after studying the literature, various aspects of social capital and radical innovation were identified and after the survey of experts, questionnaire prepared and distributed and collected from the study population of 113 company and 90 questionnaire were completely done. To analyze the data both descriptive and inferential statistics were used. To describe the variables, SPSS 16 & Smart Pls.2.M3 software were used. The result indicate the positive impact of internal and external social capital on radical innovation. It was also found that the knowledge acquisition also has a positive effect on innovation. Also the impact of the external relational social capital on the relationship between knowledge acquisition and radical innovation was negative. Absorptive capacity and cultural barriers do not affect the relationship between knowledge acquisition and radical innovation.