عنوان پایاننامه
شناسایی عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید (مورد مطالعه : تولید کنندگان محصولات غذایی شهر تهران)
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75625;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75625
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- فاطمه مصطفی زاده
- استاد راهنما
- منوچهر انصاری
- چکیده
- با توجه به اهمیت توسعه محصول جدید، مطالع? حاضر به دنبال ارائ? الگویی است که در آن شناسایی عوامل موثر بر توسع? محصولات جدید در صنایع غذایی شهر تهران امکان پذیر می گردد. بررسی ادبیات پژوهش در این زمینه نشان می دهد که محققان به برخی از این عوامل بصورت مجزا اشاره نموده اند اما با توجه به ماهیت خاص صنایع غذایی کشورمان و همچنین تفاوت های ساختاری با جوامع بررسی شده در مطالعات خارجی، این مطالعه، با رویکرد ترکیبی(کیفی-کمی) به دنبال شناسایی عوامل موثر بر توسعه محصول جدید و از جمله عوامل بومی و خاص کشور ایران بوده است. به همین منظور ابتدا 62 عامل شناسایی گردید و سپس با استفاده از روش دلفی نظرات خبرگان جمع آوری شده و غربالگری عوامل صورت گرفت و تعداد عوامل به 15 عامل تقلیل یافت. سپس با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری، مدل نهایی شش سطحی عوامل موثر بر توسعه محصولات جدید در کسب و کارهای تولید کنند? محصولات غذایی ترسیم گردید.
- Abstract
- Regarding to the importance of new product development, this study seeks to provide a model that identifies the factors affecting the development of new products in the food industry in Tehran. Reviewing the literature research in this area, suggests that researchers have pointed to some of these factors separately, however, given the specific nature of food industry and also structural differences in the populations studied Foreign Studies. In this study, a hybrid approach (qualitative-quantitative) sought to identify factors affecting new product development, including local and country-specific factors. For this purpose, 62 factors were identified, and then using the Delphi Method, opinions of experts were collected and screened factors and the number of agents was reduced to 15. Then, using interpretive structural modeling, the final six-level model of the factors affecting the development of new products in food-producing businesses were drawn.