فانتزی برای ارکستر و از ... به .. قطعه ای برای گیتار کلاسیک سلو
- رشته تحصیلی
- آهنگسازی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11088;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73480;کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 11088;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73480
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
- استاد راهنما
- علیرضا مشایخی اصفهان, هومان اسعدی
- دانشجو
- ایمان جسمی
- چکیده
- این رساله با دو هدف معین نگاشته شده است. نخست آشنا کردن نوازندگان گیتار به تکنیک¬های معاصر نوازندگی این ساز و نیز تشویق آهنگسازان معاصر ایران برای استفاده از ساز گیتار در آثارشان. هدف دوم، جا انداختن و ترویج موسیقی نو در میان موسیقیدانان ایران است. آشنا شدن با تفکراتی که منجر به تولید تکنیک¬های معاصر شد و نیز اهمیت درک فلسفی و عمیق از موسیقی معاصر و ساختارهای آن نه تنها از بعد تکنیکی که از حیث اندیشههای معاصر حاکم بر موسیقی نو تلاشی است که این رساله سعی دارد از گامهای اولیه آن باشد. در راستای رسیدن به اهداف فوق، از طریق مرور منابع و مداقه در رپرتوارهای منتخب موسیقی معاصر به اصول و انگاره¬هایی کلی دست یافته شده که تحقق آنها در جهت دستیابی به اثر نهایی با تجربههای شخصی پژوهشگر در عرصه بهره گیری از موسیقی و آهنگسازی عجین شده و در اثر تجسم یافته است. بر اساس مطالعات انجام شده در روند پژوهش کیفیت غایی اثر مبتنی بر جایگاه رنگها و جلوههای صوتی در موسیقی است
- Abstract
- This dissertation is written to catch two specific goals. First, to introduce guitar players the contemporary playing techniques of this instrument, second to expanding the knowledge of New Music between Iranian musicians; knowing the thoughts which led to developing contemporary techniques and understanding the importance of philosophical roots of contemporary music and its structure, not only from technical dimension but also from intellectual perspective is steps which this dissertation tries to pass. For achieving the chosen goals, by reviewing the literature and focusing on chosen repertoires of contemporary music, here some principles and concepts are found which their manifestation in the final piece of music are combined with individual background of researcher in experiencing music and composing. According to studies in the process of research, the final quality of the piece is based on value of acoustic colors and effects. Key words: New music, Extended techniques for Guitar, Classic Guitar, Contemporary techniques for playing instruments