عنوان پایاننامه
تحلیل رابطه بین کیفیت و قیمت درک شده، رضایت مشتری و احساس نا امیدی و شادی در صنعت هتلداری
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 682;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73616;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 682;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73616
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- پگاه قاسمیان
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- امروزه بازاریابان در جستجوی راه ها و اطلاعاتی هستند تا از طریق آن مشتریان وفاداری برای خود ایجاد نمایند. چرا که این امر باعث کاهش هزینه های بازاریابی و عملیاتی و افزایش سودآوری خواهد شد، دو عامل مهم در این خصوص می تواند توجه به قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده باشد؛ فراهم آوردن خدمات با کیفیت برای مشتریان در جهت موفقیت و بقا در محیط های رقابتی مثل هتلداری، امری ضروری به شمار آید. تهیه و تدارک محصولات و خدمات با کیفیت، شهرت واحد کسب و کار را افزایش داده و حفظ مشتریان را امکان پذیر ساخته است؛ هدف تحقیق حاضر تحلیل رابطه بین کیفیت و قیمت درک شده، رضایت مشتری و احساس ناامیدی و شادی در صنعت هتل داری (هتل زنجیره ای پارسیان) بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی است که به روش پیمایش انجام شده است و از حیث هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می رود؛ ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه می باشد که روایی آن به تائید اساتید راهنما و مشاور و خبرگان بازاریابی هتل های زنجیره ای پارسیان رسیده است و پایایی آن نیز برای هر متغیر بیشتر از 0.7 بوده است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان هتل های زنجیره ای پارسیان می باشد که نامحدود می باشد؛ بر مبنای فرمول کوکران تعداد 330 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که با توجه به احتمال ریزش احتمالی تعداد بیشتری پرسشنامه پخش شد که در نهایت 320 پرسشنامه سالم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات با توجه به آزمون رگرسیون انجام شده است و نتایج نشان از تاثیر مثبت و معنادار میان کیفیت، قیمت درک شده، رضایت مشتری و احساسات مشتری در قالب فرضیات تحقیق بوده است.
- Abstract
- Today the businessmen are looking for some ways and information so that the costumers can build their loyalty. Because it results in the reduction of marketing, operational costs and productivity increase, two important factors are attention to quality and the presented service quality. Providing high quality service for costumers to success and survive in the competitive environments like managing hotel is a necessary point. Providing products and services with high quality increase the reputation of marketing area and make real the costumers maintenance. The study aim is to analyze the relation between the apprehended quality and price, costumer satisfaction and disappointment feeling and happiness in the managing hotels industry (Parsian chain hotel). The present study method is in the descriptive form which is done in the survey method, about its aim it is in the applied form, the present tool of study is the questionnaire and its validity is confirmed by the advisor, supervisor professors and marketing experts of Parsian chain hotels. Its stability is more than 0.7 for every variable. The study statistic population is the Parsian chain hotel costumers, according to Cochoran formula, 330 individuals were selected as the statistics sample, with respect to the probability of drop, the higher number of questionnaires is distributed, at least 320 correct questionnaires were analyzed, the data analysis is done by the regression test. The results show the significant and positive effect among quality, apprehended price, costumer satisfaction and costumer feelings in the form of study hypotheses.