عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر کارآفرینی سازمانی و نقش تعدیلگر هوش سازمانی به عنوان متغیر مداخله گر
- رشته تحصیلی
- مدیریت MBA - استراتژی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1362;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80116;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 1362;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80116
- تاریخ دفاع
- ۰۴ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- سولماز دلیلی
- چکیده
- پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر تفکر استراتژیک بر کارآفرینی سازمانی به توجه به نقش تعدیلگر هوش سازمانی در شرکت تکران مبرد به انجام رسید. جامعه آماری تحقیق حاضر متشکل از کلیه کارکنان شرکت مذکور بودند که بر مبنای آمار اخذ شده در زمان انجام تحقیق، تعداد کل آنها 196 نفر بود. از این میان، بر اساس جدول مورگان و کرجسی، 127 نفر از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با تسهیم متناسب به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها در این تحقیق، از پرسشنامه ای مشتمل بر 94 گویه پنج گزینه ای استفاده گردید. روایی صوری پرسشنامه با نظر چند نفر از استاتید، و پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. گفتنی است که این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ رویکرد توصیفی-پیمایشی و از نوع مطالعات علّی می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که در جامعه تحت مطالعه، تفکر استراتژیک و هر پنج بعد اصلی آن (نگرش سیستمی، عزم استراتژیک، پیشروی بر اساس رویکرد علمی، فرصت طلبی هوش مندانه، و تفکر در زمان) بر کارآفرینی سازمانی تأثیرگذار بوده و البته هوش سازمانی نیز این تأثیرگذاری را تعدیل می نماید.
- Abstract
- This study was carried out aiming to investigate the effect of strategic thinking on entrepreneurship according to the mediating role of organizational intelligence in Takran Mobarred Company. The Statistical Society of the study were all employees of the mentioned Company, based on the data obtained during research the total number were 196 people. To collect data in this study, a questionnaire consisting of 94 items with five options was used. ،The validity of the Questionnaire was approved by some professors & its reliability was reviewed and approved by Cronbach's alpha method. The results in The Statistical Society of this study showed that the Strategic Thinking & its five main dimensions (Intent focused, a systems perspective, thinking in Time, Intelligent Opportunism and Hypothesis-driven) influenced on entrepreneurship and also organizational intelligence moderated this effectiveness.