عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر ابزارهای بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی شهروندان(مورد مطالعه:شهروندان منطقه ۱ شهر تهران)



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر ابزارهای بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی شهروندان(مورد مطالعه:شهروندان منطقه ۱ شهر تهران)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71926;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 812
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    دانشجو
    محمد بشیری
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    امروزه از یک سو ، چالش سیاستمداران برای نشا ن دادن چهره متمایز از خود و برتری یافتن نسبت به رقبا و از سوی دیگر، تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات، اهمیت بازاریابی سیاسی را بیش از پیش نمایان کرده است. در این پژوهش که با عنوان مطالعه تأثیر ابزارهای بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی شهروندان منطقه 1 شهر تهران می باشد، تأثیر ابزارهای سنتی و مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی رأی دهندگان، به طور کاربردی سنجیده می شود . جامعه آماری پژوهش حاضر، شهروندان منطقه 1 شهر تهران را شامل می شود که برای نمونه گیری از روش در دسترس (اتفاقی) استفاده شد و داد ه های آن نیز به کمک ابزار پرسشنامه گردآوری شده است. تجزیه وتحلیل داده ها نیز با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری درمحیط نرم افزار لیزرل انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهند استفاده از ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی ، تأثیری معناداری بر مشارکت عمومی رأی دهندگان ندارد، اما به کارگیری ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی رأی دهندگان، تأثیری مستقیم و معنادار می گذارد. از میان ابزارهای نوین بازاریابی سیاسی، تبلیغات شبکه ای و مناظره بیشترین تاثیر را در مشارکت عمومی شهروندان دارد.
    Abstract
    In one hand, policy makers challenge showed a different face and become better than peers, in the other hand, they tried to make people take part in the election, so the importance of political marketing is shown more than before. In the study which is with the topic " study of political marketing tools effect on citizen public participation in Tehran district _1, the effect of traditional and modern tools of political marketing on voters public participation was evaluated in one applied form. Statistic population of study includes citizens of Tehran district _1, it is used available method (random) for sampling , the data was collected by the help of questionnaire tools. Data analysis was done by the use of structural equations modeling in Liserl software. Study results showed that using traditional tools of political marketing doesn't have significant effect on voters public participation, but using political marketing of modern tools has significant and direct effect on voters public participation. Among political marketing of modern tools, network advertisement and debate have the highest effect on citizens public participations. Key Words: political marketing tools, political marketing, voters behavior, public participation.