بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان خدمات بیمه ای
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 640;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70311
- تاریخ دفاع
- ۰۱ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- مهدی فتح الهی
- استاد راهنما
- نادر سید امیری
- چکیده
- پیچیدگی و عدم اطمینان در محیط کنونی کسب و کار باعث تزلزل موقعیت سازمان ¬ها شده و ادامه حیات و بقای بلند مدت سازمان¬ها را به مخاطره افکنده است. این امر ایجاد انقلابی در اذهان مدیران و کارکنان سازمان ¬ها را می¬طلبد که به کمک نوآوری به رشد و بقاء سازمان امیدوار بمانند. به همین دلیل طی سال های اخیر بازاریابی کارآفرینانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابی کارآفرینانه هم بر اصول بازاریابی و هم بر نوآوری و اصول کارآفرینی تأکید دارد. عناصر آمیخته بازاریابی مجموعههای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل است که شرکت آنها را برای نیل به اهداف بازاریابی در بازار هدف و برای ایجاد واکنش مورد نیاز خود ترکیب میکند.بر همین اساس موضوع این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر رفتار مشتریان در صنعت بیمه است. پس از مطالعه ادبیات تحقیقات گذشته، شاخص های متغیرهای پژوهش شناسایی شد و پس از نظرسنجی از خبرگان، پرسشنامه پژوهش تهیه و در جامعه آماری توزیع و جمعآوری گردید. برای تجزیه وتحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری (SEM) در قالب نرمافزار SmartPLS استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که ابعاد آمیخته بازاریابی کارآفرینانه اعم از متغیرهای محصول/خدمت، قیمت، مکان، ترفیع، کارمندان، فرایند و شواهد فیزیکی تأثیر مثبت معناداری بر رفتار مشتریان در صنعت بیمه دارد.
- Abstract
- The complexity and uncertainty of the current business environment have destabilized the organizations and has endangered their long-term survival. This would need such a reconsideration in the minds of managers and employees that gives hope to their growth and survival. That is for this reason that much attention in recent years has been on entrepreneurial marketing. Marketing entrepreneurial has focused on both marketing principles and innovation and entrepreneurship principles. Various elements of the marketing are a collection of controllable marketing variables that organizations apply them to achieve marketing objectives in the target market and to accomplish their wishes. Accordingly, the topic and focus of this study is to investigate the influence of entrepreneurial marketing aspects on the attitude of customers in insurance industry. After examining the relevant literature, the research variables indices were identified and based on the opinions of experts, a questionnaire was prepared and distributed in the sample. For data analysis, structural equation modeling (SEM) was used as in Smart PLS software. The results suggest that various entrepreneurial aspects of the marketing including the variables: product / service, price, location, promotion, personnel, process and physical evidence in the insurance industry have a significant positive influence on customers' attitude.