عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی به تصمیم گیری خرید مشتریان(مورد مطالعه:شرکت پارس خودرو)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72156;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 832
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- ندا دائمی
- چکیده
- بازاریابی یک وظیفه مدیریتی است؛ بازاریابی بر رسیدن به اهداف مشتریان در کنار رسیدن به اهداف سازمان تأکید دارد. بازاریابی با درک نیازهای مشتریان، توسعه محصولات و خدمات برای رفع این نیازها، قیمت گذاری کارای محصولات و خدمات، اطلاعرسانی به مشتریان در مورد قابلیت دسترسی به این محصولات و خدمات، تحویل کارا و اطمینان از رضایتمندی در طول و بعد از فرآیند مبادله همراه است؛ پژوهش حاضر، با هدف بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر تصمیم گیری خرید مشتریان صورت گرفته است. روش تحقیق پژوهش حاضر، توصیفی همبستگی است که به روش پیمایش انجام گرفته است و مبتنی بر تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری است. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است و روایی و پایایی آن مورد تائید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق کارکنان بخش فروش شهر تهران و مشتریان شرکت پارس خودرو در شهرتهران می باشد که تعداد مشتریان نامحدود و تعداد کارکنان 80 نفر بوده است. تعداد نمونه پژوهش با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران با در نظر گرفتن دقت احتمالی (05/0)، 330 نفر مشتری و 66 نفر کارمند برآورد گردید که جهت جبران بی پاسخی ها، تعداد پرسشنامه بیشتری پخش شد که در نهایت نمونه 350 نفر سالم مورد تحلیل قرار گرفت. روش نمونه گیری در این تحقیق برای مشتریان نمونه گیری در دسترس و برای کارکنان تصادفی ساده و در کل بین دو طبقه مشتری و کارکنان، تصادفی طبقه ای بوده است؛ برای بررسی فرضیات و تجزیه و تحلیل اطلاعات از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل 8.54 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان از تایید تاثیر مثبت آمیخته بازاریابی و ابعادش بر تصمیم گیری خزید مشتریان دارد.
- Abstract
- Marketing is a management task, it emphasizes on achieving consumers goals along the organization goals. It has consumers needs, products development and services to meet these needs, products and services effective pricing, consumer awareness about access to these products and services, effective delivery, being sure about satisfaction during and after exchange process. The present study is carried out to investigate the mixed elements effect of marketing on consumers purchase decision making . the study method is correlation description which has been done in the survey form. It is based on the techniques of structural equations modeling. To measure the variables, the questionnaire has been used, its validity and fixity have been confirmed. The statistics population is Tehran sales staff and Pars automobile consumers in Tehran. The number of consumers is unlimited and the number of staff is 80. The study sample is estimated by using Cochoran sampling formula and considering likely accuracy (0.05) about 330 consumers and 66 clerks to solve the non_response , most of questionnaires were distributed to analyze 350 healthy consumers. The sampling method for sampling consumers is available and for the staff is simple_random and generally between consumer and staff is the layered random. To test the hypotheses and analyze the information, the structural equations modeling has been used by liserl software 8.54. The study results showed that there is a positive confirmation in the form of mixed marketing and its dimensions for consumers purchase decision. Key words: mixed marketing, purchase decision making, mixed promotion, mixed product, mixed distribution and mixed price .