شناسایی و اولویت بندی شایستگی های مدیران ارشد تولید شرکت های زیرمجموعه یک هلدینگ با رویکرد تصمیم گیری چندمعیاره
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تحقیق در عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73394;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: M784;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73394;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: M784
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- رویا کاوسی خامنه
- استاد راهنما
- غلامرضا جندقی
- چکیده
- در شرایطی که دنیای کسبوکار روزبهروز بیشتر دستخوش تغییر و تحولات میگردد، نیاز به شناسایی راههایی برای افزایش مزیت رقابتی محسوستر میگردد. یک سازمان موفق سازمانی است که در آن نیروی انسانی، دارای شایستگیهای مورد نیاز برای دستیابی به موفقیت در کسبوکار و تحقق اهداف استراتژیک سازمان باشد. ازاینروست که مدیریت منابع انسانی بر مبنای شایستگی اهمیت مییابد. چشمانداز ملی کشور ایران با دارا بودن اهداف مهمی همچون مبدّل شدن به قدرت اول اقتصادی، علمی و فنآوری در سطح منطقه و تعامل سازنده و مؤثر در روابط بینالملل، مستلزم وجود مدیرانی شایسته در سازمانهای بخش عمومی و خصوصی است. پژوهش حاضر با بررسی مبانی نظری شایستگی مدیران و با استفاده از تجربیات خبرگان مدیریت در کشور چارچوبی برای شناسایی و الویت بندی شایستگیهای مدیران ارشد تولید گروه صنعتی گلرنگ با استفاده فرآیند تحلیل شبکهای فازی ارائه میدهد. پژوهش حاضر از حیث گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی، از حیث رویکرد کیفی و ماهیت تحلیل دادهها رویکرد آمیخته است و نمونهگیری به روش غیر تصادفی قضاوتی انجامشده است. الگوی مفهومی با تعداد 3 بعد، 7 مؤلفه و 28 شاخص مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که تیم سازی و هدایت تیم، مدیریت عملیات و فرآیندها، ارتباطات موثر، دانش تخصصی و حل مسئله به ترتیب پنج رتبه اول شاخصها را به خود اختصاص دادهاند.
- Abstract
- Today the need of identify ways for increasing competitive advantage is more tangible because the business world have been increasingly changed. A successful organization is an organization where human resources have the required competencies to achieve business success and the strategic objectives of the organization. so the competency-based human resource management becomes important. National prospect of Iran is having important goals, such as becoming the first power of economic, science and technology in the region and to engage constructively and effectively in international relations, for achieving these goals we requires competent managers in the public and private sector organizations. This study reviews of theoretical foundations of manager competencies and using the experience of experts in management, offers a framework to identify and prioritize Senior Product Managers competencies at Golrang Industrial Group by using Fuzzy Analytic Network process. This research is descriptive-survey in terms of data collection, In terms of approach is qualitative and the nature of data analysis is mixed method and Non-randomly judgment sampling method is done. Conceptual Model with three dimensions, seven components and 28 indicators were analyzed. Research findings revealed that team-building & team management , operations& processes management , effective communication, specialized knowledge and problem-solving are the most important criteria.