عنوان پایان‌نامه

طراحی مدل مدیریتی بخش خبری رسانه ملی در حوزه فضای مجازی با بهره گیری از رویکرد ارتباطات آیینی



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدل مدیریتی بخش خبری رسانه ملی در حوزه فضای مجازی با بهره گیری از رویکرد ارتباطات آیینی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت رسانه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72263
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سیدمهدی شریفی

    عصر حاضر باتوجه به گسترش روزافزون تکنولوژی های ارتباطی و نفود بدون مرز شبکه جهانی اینترنت بدون شک صفحه جدیدی را در تاریخ ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی رقم زده است. در کنار این پیشرفت ها نه تنها زیرساخت های ارتباطی بلکه ساختار سازمان های رسانه ای را هم دچار تغییر و تحول کرده است. این تغییرات مدل مدیریتی نوینی را هم نیازمند است. در پژوهش حاضر با بهره گیری از روش پژوهش کیفی، مولفه های مدل مدیریتی بخش خبری رسانه ملی در فضای مجازی با بهره گیری از رویکرد ارتیاطات آیینی از مصاحبه های عمقی خبرگان رسانه استخراج شده است. بنابر نتایج این پژوهش از دید متخصصان رسانه ای کشور، پرورش نیروی انسانی، تعامل با ارگان های مرتبط با فضای مجازی و ایجاد زیرساخت مناسب از مهم ترین مولفه ها بوده اند. واژگان کلیدی: فضای مجازی، ارتباطات آیینی، مدیریت رسانه، بخش خبری.
    Abstract
    Nowadays, due ToThe increasing development of communication technology and Internet penetration without border, without doubt a new page in the history of communications and mass media has made. In addition to these improvements, not only communications infrastructure but also the structure of media organizations has also changed. This change also requires a new management model. This study utilizes qualitative research methods, components of management model in the virtual space enjoying ritual media approach from in-depth interviews associated media experts extracted. The results from the perspective of media professionals, the training of human resources, interact with organizations related to cyberspace and infrastructure of the most important components are suitable. Key words: virtual space, ritual communications, media management, news section.