مدل اعتمادسازی در زنجیره تامین محتوای سازمان های مطبوعاتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72333
- تاریخ دفاع
- ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- معصومه زمانیان
- استاد راهنما
- امیر خانلری
- چکیده
- در دنیای کسب و کار نوین، وجود تامینکنندههای قوی، حرفهای و با کیفیت در زنجیره ی تامین همهی سازمانها، اعم از تولیدی و خدماتی نقشی حیاتی ایفا کرده و از عوامل اصلی سودآوری سازمانها به شمار میروند. روزنامهها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روزنامهنگاران به عنوان تامین کنندگان اصلی محتوای یک روزنامه می توانند با ارائهی محتواهای با کیفیت ( خبر، تحلیل، گزارش و...) و مناسب با ذائقهی مخاطب، به کسب و کار یک روزنامه رونق بخشیده و زمینهی ارتقا جایگاه آن را فراهم کنند. روزنامه نگاران میتوانند عضوی از یک سازمان مطبوعاتی باشند (روزنامهنگار ثابت) که طبق وظایف خود برای روزنامه تولید محتوا میکنند، یا روزنامهنگار آزاد بوده (آنچه مورد نظر پژوهش حاضر است) و مطابق انتخاب خود خریداران مطالبشان را انتخاب کنند که البته هیچ تعهدی به روزنامه نداشته و مطابق محاسبات ذهنیشان روزنامه ها را برمیگزیند. هر چند ممکن است در ابتدا به نظر برسد که وجود پرداختهای مناسب شرط لازم برای همکاری روزنامهنگاران آزاد باشد اما بررسی ها نشان میدهد که اینگونه نیست، روزنامه نگاران نیز برای خود اولویتهایی دارند که مسائل مالی تنها بخشی از آنهاست. اولویتهایی مانند اعتماد. بررسی پیشینهی پژوهش نشان می دهد وجود اعتماد علاوه بر آن که نقشی حیاتی در روابط زنجیرهی تامین دارد میتواند برای سازمانها نیز مزیت رقابتی ایجاد کند. پژوهش حاضر به دنبال ارائهی مدلی برای شناسایی عوامل موثر بر شکلگیری اعتماد روزنامه نگاران آزاد به روزنامه هاست. در این تحقیق روش گردآوری داده ها مصاحبه ی عمیق و روش نمونهگیری، قضاوتی هدفمند (گلوله برفی) است مجموعا 10 مصاحبهی عمیق با روزنامهنگاران آزاد صورت گرفته و از روش برخاسته از داده برای تجزیه و تحلیل دادهها و استفاده شده است.
- Abstract
- In modern business world strong, professional and qualified suppliers have vital role in companies’ supply chain and profitability. Newspapers also are no exception. According to the RBV approach, this study Looking for a model to identify factors affecting formatting trust between freelance journalists and newspapers. Primary data were collected using in-depth interviews and snowball sampling method is used (non probability sampling). Totally 10 interviews with freelance journalist working at Iran newspapers made and grounded theory method used to data analysis. Key words: supply chain, competitive advantage, trust, freelance journalist