عنوان پایاننامه
مطالعه و بررسی تاثیر ابعاد بازاریابی سبز بر رضایت مشتری سبز با در نظر گرفتن تاثیر حساسیت قیمتی(مطالعه موردی:لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73958;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002207;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73958;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002207
- تاریخ دفاع
- ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- شهرزاد داوری
- چکیده
- چکیده بازاریابی سبز عبارت است از توسعه و بهبود قیمت گذاری، ترفیع و توزیع محصولاتی که به محیط آسیب نمی رساند. هدف این پژوهش افزایش رضایت مشتریان محصولات آرایشی سبز در ایران است. از این¬رو پژوهش حاضر با ارائه یک الگوی پیشنهادی به دنبال بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی سبز بر رضایت مشتری سبز با در نظرگرفتن حساسیت قیمتی است. جامعه آماری این پژوهش، تمام مصرف-کنندگان محصولات آرایشی سینره در شهر اصفهان است، نمونه موردنظر شامل 380 نفر از مصر-کنندگان به صورت تصادفی است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS 18 انجام شده است. نتایج کلی پژوهش نشان می دهد : (1) ابعاد بازاریابی سبز اثر مثبت و معناداری بر قصد خرید سبز دارد. (2) قصد خرید سبز اثر مثبت و معناداری برضایت مشتری سبز دارد. (3) رضایت مشتری سبز اثر مثبت و معناداری بروفاداری مشتری سبز دارد. (4) حساسیت قیمتی اثر مثبت و معناداری بر قصد خرید سبز و رضایت مشتری سبز ندارد. واگان کلیدی: بازاریابی سبز، محصول سبز، مصرف¬کنندگان سبز، تصویر شرکت سبز، رضایت مشتری سبز،وفاداری مشتری سبز
- Abstract
- Abstract Green marketing is improvement in price, promotion and place that can’t damage the environment. The purpose of this project is incrising of the counsumer satisfaction of cosmetic production in Iran, Esfahan. Current research presents the proposed model to investigate some of effective factors of green marketing on green consumer satisfaction survey the impact of price sensitivity. For the purpose of the Project, the population comprised of Sinereh cosmetic product users in Esfahan. Data was collected by filling Questionnaires from 380 cosmetic consumers in Esfahan selected by using random accessible sampling method. Data analysis has been done by regression and SEM methods in Amos software. General results show (1) factors of green marketing have positive effect on green purchase intention. (2) green purchase intention has positive effect on green consumer satisfaction. (3) green consumer satisfaction has positive effect on green consumer loyality. (4) price sensitivity has no positive and meaningful relationship whit green purchase intention and green consumer satisfaction. Keywords: green marketing, green production, green consumer, green corporate image, green consumer satisfaction