عنوان پایان‌نامه

تاثیر تعهد،وفاداری و هزینه های تعویض بر ارزش طول عمر مشتریان(clv)بانک ملی(مطالعه ی موردی شعب بانک ملی استان مازندران-شهرستان چالوس)




    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73960
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    این پژوهش بااستفاده از اصول بازاریابی رابطه‏مند، ارتباط میان سازه‎های مرتبط با مدیریت مشتریان یک بانک را موردبررسی قرار می‎دهد و به‎طور خاص، به‏بررسی تأثیر سازه‎های چندبعدی تعهد، وفاداری(اعم از وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری) و هزینه‏ی تعویض(سوئیچینگ) بر ارزش طول عمر مشتریان بانک ملی می‌پردازد. داده‎های پژوهش، از طریق پرسش‎نامه‎ی ارسالی به 227 تن از مشتریان شعب بانک ملی ایران-مازندران، جمع‎آوری شده‎است. به‎منظور تجزیه و تحلیل داده‎ها از روش حداقل مربعات جزئی و نرم¬افزار SMART PLS نسخه‎ی 3 استفاده شده‎است. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار تعهد بر هر دو بعد وفاداری نگرشی و رفتاری و همچنین تأثیر مثبت و معنادار تعهد، وفاداری رفتاری و نیز هزینه‎های تعویض بر ارزش طول عمر مشتریان است که هزینه‎های تعویض نسبت به سایر سازه‌های پژوهش، بیشترین تأثیر را بر ارزش طول عمر مشتریان بانک مورد مطالعه دارد. واژگان کلیدی: ارزش طول عمر مشتری، تعهد، وفاداری، هزینه‎های تعویض(سوئیچینگ) و بانک ملی.
    Abstract
    Abstrac This study used theoretical principles of relationship marketing to survey relationships between different constructs related to customer management of a Bank, specifically, the study survey multidimensional constructs of commitment, loyalty(including attitudinal loyalty and behavioral loyalty) and switching cost the Melli Bank's customer lifetime value. Research data through a questionnaire sent to 227 number of customers of Melli Bank Iran-Mazandaran, is collected. In order to analyze the data, partial least squares and SMART PLS software version 3 is used. The results indicate significant and positive impact commitment on the both attitudinal and behavioral loyalty and also positive and significant impact commitment, behavioral loyalty and switching costs on customer lifetime value that the switching to the other research constructs,have highest impact on lifetime value of bank customers been studied. Key words: commitment,loyalty,switching cost,customer lifetime value, Melli Bank