بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی ومدیریت دانش در سازمان ورزش شهرداری تهران
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1320;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76739;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1320;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76739
- تاریخ دفاع
- ۲۸ آذر ۱۳۹۴
- دانشجو
- بهرام غفوری
- استاد راهنما
- ابراهیم علی دوست قهفرخی
- چکیده
- هدف کلی پژوهش حاضر بررسی ارتباط سرمایه اجتماعی در استقرار مدیریت دانش در سازمان ورزش شهرداری تهران یود. نمونه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران، اعم از رئیس، مدیر، معاون، کارمند، نیروی خدماتی تشکیل دادند که شامل 300 نفر بود و به روش نمونه گیری انتخابی در دسترس انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از پرسشنامه های سرمایه اجتماعی و پرسشنامه آمادگی سازمان برای استقرار مدیریت دانش استفاده شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی اسپیرمن، رگرسیون همزمان استفاده شد. یافته های آمار توصیفی نشان داد که از بین خرده مقیاس های مدیریت دانش عامل پشتیبانی از تغییر دارای بیشترین میانگین (16/14) و عامل زیر ساخت تکنولوژی اطلاعات دارای کمترین میانگین (8/32) است. هم چنین میانگین سرمایه اجتماعی 50/5 بود. یافته های آمار استنباطی نشان داد که سرمایه اجتماعی با عامل فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، زیر ساخت IT، محتوای تغییر و عامل پشتیبانی ارتباط مثبت معنیدار دارد (0/001=p). همچنین از میان عوامل مدیریت دانش تنها عامل فرهنگ سازمانی(0/43=?)، عامل ساختار سازمانی (0/19=?) و عامل پشتیبانی از تغییر (0/24=?) معنی دار است. به عبارت دیگر به ازای افزایش یک واحد عامل فرهنگ سازمانی 0/43 سرمایه اجتماعی، به ازای افزایش یک واحد عامل ساختار سازمانی 0/19 سرمایه اجتماعی و به ازای افزایش یک واحد عامل پشتیبانی از تغییر 0/24 سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.
- Abstract
- The overall goal of this study was to investigate the relationship between social capital in implementing knowledge of management in Sports Organizations Municipality of Tehran. The sample will exercise all the employees of the Municipality of Tehran, including the chairman, manager, assistant, employee, service force was formed that included 300 and the selective sampling method were selected. In the study were used of social capital questionnaires and questionnaires to prepare the organization for the establishment of knowledge management. In this study was used of Spearman correlation and Simultaneous regression for data analysis. Descriptive statistical findings showed that significant differences in knowledge management support agent of change had the highest average (16.14) and information technology infrastructure has the lowest average (8.32). The average social capital was 50.5. The results of inferential statistics showed that social capital is a factor of organizational culture, organizational structure, infrastructure, IT, content switching and operating support has a significant positive correlation (p=0.001). Among factors of knowledge of management is the only factor of organizational culture (?=0.43), operating organizational structure (?=0.19), and operating support Change (?=0.24) is significant. On the other hand 0.43 to increase one single corporate culture of social capital, social capital to increase one operating unit organizational structure 0.19 and 0.24 support for changing the operating unit to increase one's social capital can be increased.