عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی



    دانشجو در تاریخ ۰۶ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر عوامل تبلیغات اینترنتی در رفتار مصرف کنندگان ورزشی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1386;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80537;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1386;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 80537
    تاریخ دفاع
    ۰۶ مهر ۱۳۹۴

    تبلیغات مبتنی بر اینترنت فرآیندی است که علاوه بر معرفی کالا و خدمات پس از فروش، سعی در ترغیب مصرف کنندگان ورزشی از طریق ابزار اینترنت برای خرید دارد. هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش عوامل تبلیغات اینترنتی در قصد خرید مصرف کنندگان ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی و همچنین به صورت توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 344 نفر به دست آمد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه وو و همکاران (2008) بود که روایی آن به تأیید 12 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت و بازاریابی ورزشی رسید و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. در بخش توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و در بخش استنباطی رگرسیون خطی چندگانه با تکنیک گام به گام و مدل معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل درگیری با محصول، نگرش به تبلیغات اینترنتی، محتوای تبلیغات اینترنتی و توجه و ارتباط با تبلیغات اینترنتی به ترتیب دارای بیش ترین تأثیر در رفتار مصرف کنندگان ورزشی بودند. درگیری با تبلیغات اینترنتی و نقش آن در خرید محصولات در درجه نخست بر اساس نیاز و کاربرد و اهمیت محصول برای افراد است و بعد از آن با ایجاد نگرش و تهیه محتوای خوب و چشم گیر می توان فروش محصولات را افزایش داد.
    Abstract
    Internet-based advertising is a process that in addition to the introduction of product and after-sales service, try to encourage consumers to buy its sports through Internet tools.The purpose of current study was to investigate the role of online advertising in sport consumer purchase intention. This research applied research goals is the descriptive-survey. Population statistical for students of physical education colleges and universities in the city of Tehran. Sample size determined by using Cochran formula and obtained 344 people. Data collection tool was Wu et al (2008) questionnaire that validity approved by 12 professional sport management and marketing professor and the reliability by Cronbach's alpha coefficient. Data analyzed by Descriptive and inferential tests such as means, standard division, kolmogorov-smirnov, stepwise multivariate linear regression and structural equation modeling. The results show that the factors product involvement degree, attitudes to Internet advertising, Internet advertising content design and contact and attention respectively have the highest impact on behavior of sport consumer. Internet advertising involvement and role in goods purchase foremost according to necessity, usage, important for people and after that attitude creation and good content can increase sale goods.