عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر رفتار شهروندی مشتری برشهرت برند
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 930;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73707;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 930;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73707
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- پریسا زنگنه
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- در سال های اخیر رفتار شهروندی مشتریان در حوزه بازاریابی کانون توجهات زیادی بوده است، این امکان وجود دارد که مشتریان در مجموعه ای از رفتارهای شهروندی درگیر شوند که همانند کارکنان، سازمان را در یک جهت خاص هدایت می کنند. رفتار شهروندی مشتریان متاثر از عوامل مختلفی می باشد. با توجه به نقش و اهمیت مشتری در بقای سازمان، مدیران ضرورتاً نیازمند درک اهمیت این عوامل در بین مشتریان می باشند تا بدین وسیله علاوه بر به مقصد رساندن فروشگاه یا سازمان خود، در جهت بهبود شهرت برند گام بردارند؛ تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر رفتار شهروندی مشتری بر شهرت برند فروشگاه هاپیراستار شکل گرفته است و از نوع تحقیقات توصیفی است که به روش پیمایش انجام شده است، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مشتریان فروشگاه هایپر استار می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی و به وسیله فرمول کوکران 384 نمونه انتخاب شد که با پخش تعداد پرسشنامه بیشتر در نهایت 350 پرسشنامه سالم مورد تحلیل قرار گرفته است، متغیر مستقل در تحقیق حاضر رفتار شهروندی مشتری می باشد که از سه بعد کمک مشتری، پیشنهاد مشتری و ارائه بازخورد توسط مشتری تشکیل شده است و متغیر وابسته نیز شهرت برند می باشد، روش تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیات نیز تحلیل رگرسیون می باشد؛ پس از تحلیل اطلاعات مشخص شده است که رفتارهای شهروندی مشتری با ابعاد مورد آ زمون ،بر شهرت برند فروشگاه هایپر استار تاثیر مثبت و معنادار داشته است.
- Abstract
- Nowadays customers citizenship behavior are noticed a lot. Customer citizenship behavior is influenced by various factors. Considering the role and importance of the customer in the survival of the organization, managers need to understand the importance of these factors necessarily among their customers . for bringing their goals and improving their brand reputations . the present study was to evaluate the effect of customers citizenship behavior on brand reputation in hyperstar store . This study is the descriptive research, and this survey is done among the customers of hyper star store in Tehran,between 350 people that they answer to the questionnaires .in this survey customer citizenship behavior is independent variable and it is included recommendations , helping customers and providing feedback dimentions.also the dependent variable is brand reputation . the method of, data analysis and hypothesis testing , is regression analysis, after analyzing the information is known to the customer citizenship behavior dimensions, have, positive and significant impact on brand reputation in hyperstar store.