عنوان پایان‌نامه

مسئولیت متصدی حمل و نقل هوایی در جبران خسارات مالی وارده به مسافران و صاحبان بار



    دانشجو در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مسئولیت متصدی حمل و نقل هوایی در جبران خسارات مالی وارده به مسافران و صاحبان بار" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP4006;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72620
    تاریخ دفاع
    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    دانشجو
    آرش خدایاری
    استاد راهنما
    مرتضی عادل

    یکی از موضوعاتی که در سده اخیر مورد بررسی قرار گرفته است مسائل حقوقی حمل و نقل هوایی بین المللی است. پس از پایان جنگ جهانی اول و گسترش استفاده از هواپیما در حمل و نقل مسافر و بار، خلاهای حقوقی در این حوزه نمود پیدا کرد. یکی از مسائلی که برای حل و فصل آن تاکنون تلاش شده است، تعیین حدود و میزان مسئولیت متصدی حمل و نقل هوایی در جبران خسارت های مالی وارده به مسافران و صاحبان بار در حمل و نقل هوایی می¬باشد. این تحقیق سعی دارد تا به این سوال پاسخ دهد که مسئولیت حقوقی متصدی حمل و نقل در پروازهای بین¬المللی و داخلی بر اساس چه قانونی و به چه میزان است؟ شیوه¬ی بکار گرفته شده در نگارش این تحقیق بصورت کتابخانه¬ای می¬باشد، ابزار جمع‌آوری اطلاعات، استفاده از اسناد چاپی همانند کتب، مقالات، پژوهش‌نامه‌ها و اینترنت می¬باشد. میزان مسئولیت متصدی حمل و نقل در پروازهای داخلی و بین المللی بر مبنای قانون تعیین حدود مسولیت شرکتهای هواپیمایی مصوب 1391 می¬باشد. بر این مبنا در پروازهای داخلی و بین المللی متصدی باید بر اساس کنوانسیون ورشو و پروتکل لاهه خسارات مالی وارده بر مسافران و صاحبان بار را جبران نماید.
    Abstract
    One of the most discussed issues of the present century is the legal aspects of international air transportation. After the First World War and spiraling use of airplane in carriage of goods and passengers, the weakness of legal literature in this respect became into appearance. One of the problematic issues no effective action has been taken for its settlement is determination of limitation and the amount of air carriers’ liability to compensate the pecuniary damages incurred by the passengers and the owners of the goods during air transportation. In this research it is tried to answer this question whether the legal liability of the carriers of international and internal flights to what extent will be determined and in accordance with what laws and regulations? This research is based on library method and all information and data are extracted from printed documents including books, articles, researches and internet. The amount of carriers’ liability in internal and international flights will be determined in accordance with the Law on Determination of the Amount of the Liability of Airline Companies, dated 2012. According to the mentioned Law, the carrier has to compensate the pecuniary damages incurred by the passengers and the owners of the goods during internal and international flights in accordance with the Warsaw Convention and the Hague Protocol.