تدوین و انتخاب راهبرد بهینه بازاریابی سپرده های ممتاز بانک مسکن با رویکرد ترکیبی دیمتل و ای ان پی
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تحقیق در عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71073;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001172
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- بابک عزیزیان
- استاد راهنما
- غلامرضا جندقی
- چکیده
- انتخاب راهبرد صحیح بازاریابی جزو حیاتی¬ترین اقدامات در هر کسب¬وکاری است. اهمیت این اقدام با لحاظ کردن ویژگی¬های خاص دنیای رقابتی امروز چندین برابر می¬شود. این پژوهش با هداف انتخاب راهبردبهینه بازاریابی قصد دارد تا با رویکرد ترکیبی تصمیم¬گیری چندمعیاره یعنی بکارگیری دو تکنیک دیمتل ANP راهبرد بهینه بازاریابی بانک مسکن برای حساب-های ویژه را انتخاب نماید. به همین منظور در ابتدا با مصاحبه خبرگان و تکنیک SWOT استراتژی¬های مختص بانک را شناسایی کرد. در مرحله بعدی این استراتژی¬ها با توجه به معیارهایی که از مرورمتون استخراج شده بودند توسط خبرگان مورد مقایسه قرار گرفتند. داده¬های گردآوری شده از ده خبره توسط تکنیک دیمتل تحلیل شد تا روابط علی استخراج گردد و سپس با تکنیک ANP راهبرد بهینه استخراج شد. طبق نتایج حاصل شده، معیار قابلیت¬های منابع انسانی و قابلیت¬های مدیریتی دارای بیشترین تاثیر در انتخاب راهبرد بهینه بودند و از این نظر معیار شهرت نام تجاری در اولویت آخر قرار داشت. از سوی دیگر راهبردبهینه بازاریابی در اولویت اول به راهبرد متنوع سازی و در مرحله دوم به راهبرد رقابتی اختصاص داشت. مبتنی بر این نتایج پیشنهادهای کاربردی بسط یافتند. کلمات¬کلیدی: راهبرد بهینه، تکنیک دیمتل، تکنیک ای ان پی، بانک مسکن
- Abstract
- Abstract: Choosing the right marketing strategy is one of the most crucial steps in any business. The importance of this action with regard to the special features today's competitive world several times over. This study aims to codify and select optimize marketing strategy of Maskan Bank to appoint special account by use of multi-criteria decision-making techniques and combine the Dematel and ANP. For this purpose we interviewed experts and by SWOT technique to identify strategies for banks. In the next phase of the strategy according to the criteria of the review were obtained were compared by experts. Data collected from ten certified by dematel analysis techniques to extract causal relationships, and then the optimal strategy was extracted with ANP techniques. According to the results, standard capabilities of human resources and management capabilities have the greatest impact on the optimization strategy and in this regard was the last priority criteria of brand reputation. On the other hand marketing strategy in the first and in the second diversification strategy was devoted to competitive strategy. Based on these results, practical recommendations were developed. Keywords: optimal strategy, dematel technique, ANP technique, Maskan Bank