عنوان پایان‌نامه

عوامل موثر برپذیرش آموزش ترکیبی (مورد مطالعه :دانشجویان دوره های ترکیبی دانشگاه تهران)



    دانشجو در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "عوامل موثر برپذیرش آموزش ترکیبی (مورد مطالعه :دانشجویان دوره های ترکیبی دانشگاه تهران)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69241;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 001999
    تاریخ دفاع
    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

    چکیده در جهان پرشتاب امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولی عظیم را در زمینه آموزش و یادگیری ایجاد کرده است، به طوری¬که امروزه آموزش¬های الکترونیکی در حال جایگزین¬شدن با شیوه¬های آموزش سنتی است. از طرف دیگر تحقیقات نشان داده است که آموزش¬های الکترونیکی صرف نیز دارای محدودیت¬های خاص خود هستند و نمی¬توانند به طور کامل جایگزین آموزش سنتی(چهره به چهره) شوند. بنابراین با وجود مزایا و معایب هر دو روش آموزشی، متخصصان امور آموزشی سعی می¬کنند تاروش-های مختلف را با هم ترکیب کنند و معتقدند که آموزش الکترونیکی ترکیبی، یک رویکرد اثربخش برای حل این مشکلات است. این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر میزان استفاده از پذیرش آموزش¬های¬ ترکیبی در جامعه دانشجویان صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تهران که از دوره¬های آموزش ترکیبی استفاده کرده¬اند می¬باشد. پژوهش از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جمع¬آوری اطلاعات جزء تحقیقات توصیفی-همبستگی می¬باشد. در این پژوهش برای نمونه¬گیری از روش تصادفی استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داد¬ه¬ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری آموس صورت گرفته و یافته¬ها نشان داد که آمادگی و قابلیت اطمینان زیرساخت¬های فناوری اطلاعات، عملکرد مدرس، ویژگی¬های دانشجو بر پذیرش آموزش¬های ترکیبی درجامعه¬ی دانشجویان موثر می¬باشد. کلیدواژه: عملکرد¬ مدرس، زیرساخت¬های فناوری ¬اطلاعات، رفتاریادگیری خودتنظیمی، تایید(انتظارات)، آموزش الکترونیکی ترکیبی.
    Abstract
    Abstract In today's world of rapid ICT development, a great development in the field of teaching and learning can be seen and e-learning is now being substituted for traditional training methods. On the other hand, research has shown that e-learning also has its own limitations and cannot completely replace traditional (face to face) training. So there are advantages and disadvantages of both teaching methods. Education experts are trying to combine different methods and believe that the combination of e-learning and face to face learning is an effective approach to resolve this problem. This study examines the factors influencing the use of a combination face to face and e-learning method that called blended learning. The population of the study was students in University of Tehran who had experience in blended learning. This research is an applied research. In this study, a random sampling method was used to gather data. Data analysis was conducted using structural equation modeling. The results showed that the readiness and reliability of IT infrastructure, tutor capability, features a combination of training students on the admission of students is effective in society. Keyword: Instructor performance, Information Technology Infrastructure, Self-Regulated Learning Behavior, Confirmation, Blended E-Learning.