عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه شرکت ها با میانجی گری ارزش ویژه برند(مورد مطالعه:شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد)




    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72313;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002173;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72313;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002173
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    آصف کریمی

    کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، منبع اصلی مهارت¬های کارآفرینی، نوآوری و اشتغال هستند. این کسب‌وکارها به دلیل منابع محدودی که دارند دسترسی آن‌ها به نوآوری و تکنولوژی¬های جدید کاهش می‌یابد بنابراین به‌منظور بالا بردن عملکرد این کسب‌وکارهای کوچک باید چاره¬ای اندیشید و ازآنجایی‌که بازاریابی کلید اصلی موفقیت شرکت¬ها است و بازاریابی سنتی دیگر پاسخگوی نظم جدید نیست، بازاریابی کارآفرینانه به‌عنوان فاکتور مشخص واصلی موفقیت شرکت¬ها معرفی می¬گردد. در محیط پویای کسب‌وکار که جریان سود در آینده از عدم اطمینان برخوردارند، شرکت‌ها نیاز دارند که به‌طور مستمر در جستجوی فرصت‌های جدید و بهره‌برداری از آن‌ها باشند. به دلیل اهمیت کارآفرینی در عملکرد شرکت، بازاریابی کارآفرینانه می‌تواند معیار مهمی برای چگونگی سازمان‌دهی شرکت در جهت بهره‌برداری از فرصت‌های بازار باشد. ارزش ویژه برند، یکی از مشهورترین و مهم‌ترین مفاهیم بازاریابی که امروزه به‌طور گسترده توسط محققان و صاحب‌نظران بازاریابی موردبحث قرار می¬گیرد. ارزش ویژه برند نشان‌دهنده اهمیت بالای مزیت رقابتی و عملکرد شرکت‌ها محسوب می¬شود زیرا شرکت می¬تواند بر پایه آن، قیمت بالاتری را برای محصولاتش تعیین کند، اهرم تجاری بهتری ایجاد کند، حاشیه فروش و سود را افزایش داده و آسیب‌پذیری خود را در رقابت کاهش دهد. در تحقیق حاضر، با توجه به محدودیت‌های موجود در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و به‌منظور افزایش مزیت رقابتی و عملکرد آن‌ها، بر آن هستیم تا رابطه‌ی بین بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد نوآورانه را در این سازمان‌ها بررسی کنیم و به اثر میانجی‌گری ارزش ویژه برند، بر این رابطه بپردازیم. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه شرکت¬ها با میانجی‌گری ارزش ویژه برند در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این پژوهش ازنظر طرح پژوهش، توصیفی _پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. داده‌ها از طریق توزیع پرسشنامه میان 211 مدیر شرکت‌های مستقر در شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری‌شده است. مدل مفهومی شامل 3 متغیر و 4 فرضیه طراحی‌شده است. روش نمونه‌گیری پژوهش، تصادفی است. برای آزمون مدل از نرم‌افزار AMOS استفاده‌شده است. نتایج نشان داد بازاریابی کارآفرینانه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم (از طریق ارزش ویژه برند) بر عملکرد
    Abstract
    SMEs, are a major source of entrepreneurial skills, innovation and employment. They have limited access to innovation and new technology because of limited resources. So in order to enhance the performance of small businesses ponder And since marketing is the key to success And traditional marketing does not meet the new order, The main characteristic of entrepreneurial marketing as a factor to be successfully is introduced. In the dynamic business environment given the current interest in the future is uncertainty companies need to continually seek new opportunities and exploit them. Because of the importance of entrepreneurship in the company's performance, entrepreneurial marketing can be an important criterion for how to organize the company in order to take advantage of market opportunities. Brand equity is, one of the most famous and most important marketing concepts that are widely used by researchers and experts discussed marketing. Brand equity is indicative of the importance of competitive advantage and firm performance Because the company can be its base, set a higher price for its products, make better business leverage, increased sales and profit margins and reduce vulnerability in the competition. In the present study, due to the limitations of small and medium businesses and to increase competitive advantage and performance, We're on the relationship between entrepreneurial and innovative performance in the organizational marketing and brand equity as a result of mediation, on this deal. In this study,we want to examine the impact of this paradigm on the performance of Companies innovation. This study is functional in design, descriptive and purpose. Data are received among 211 companies located in Kohgiluye & Boyerahmads پیوست ها 075 industrial estates by Distributor Inventory. Conceptual Model is designed with 3 variable and 4 hypotheses. The sampling method is randoming. AMOS software is used for testing model. The results The entrepreneurial marketing has been directly and indirectly effect on companies innovation of course directly effect is more than indirectly effect. Keywords Entrepreneurial Marketing, Innovative Performance, Brand Equity, Small and Medium-sized Enterprises