بررسی تاثیر کیفیت اطلاعات بر خصوصیات فروشندگان سازمانی (دارایی های ارتباطی فروشنده)در جهت بهبود بازاریابی رابطه مند
- رشته تحصیلی
- مدیریت فناوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002037;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 69972
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
- استاد راهنما
- ابوذر عرب سرخی, حمیدرضا یزدانی
- دانشجو
- المیرا سالاری
- چکیده
- شدت رقابت در بازارها و درک اهمیت حفظ مشتریان برای سازمانها موجب شده آنها بتدریج به سمت ایجاد و حفظ روابط بلند¬مدت با مشتریان گام بردارند و طبق نظر محققان، بازاریابی رابطه¬مند مناسب¬ترین گزینه برای تحقق این امر میباشد. در این تحقیق تاثیر کیفیت اطلاعات بر بازاریابی رابطه¬مند با میانجی¬گری متغیر دارایی ارتباطی مورد بررسی قرارگرفته¬است. مقاله حاضر یک مطالعه توصیفی-هم¬بستگی می¬باشد. نمونه آماری این تحقیق 140 نفر از کارکنان شرکت¬های ارائه¬دهنده¬ی خدمات اینترنت پرسرعت و نیز 140 نفر از مشتریان این شرکت¬ها در شهر¬های تهران و مشهد را شامل می¬شود. ابزارگردآوری دادهها پرسشنامه بوده و دادهها از طریق آزمون¬های مختلف با نرم افزارهای SPSS و lisrel مورد تجریه و تحلیل قرار گرفته¬است. سرانجام نتیجه حاصل شده نشان داد که علی¬رغم تاثیر دارایی¬های ارتباطی فروشنده بر بازاریابی رابطه¬مند، کیفیت اطلاعات بر دارایی های ارنباطی فروشنده و در نتیجه بر بازاریابی رابطه¬مند بی¬تاثیر است.
- Abstract
- Growing competition in the markets and understanding the importance of customer retention caused organizations to develop and maintain long term relationships with their customers .According to previous researches, relationship marketing is the best choice for doing so. This study discusses the influence of information quality on relationship marketing according to mediating role of vendor’s relational assets. For this purpose, 141 staff employees of internet service provider companies in Tehran and Mashhad cities and also 141 customers of these companies in these mentioned cities were selected and examined through simple random sampling method. A descriptive survey-based regression analysis was carried out. By employing structural equation modeling and confirmatory factor analysis through SPSS 19 and LISREL 8.8 software, the data were analyzed, the hypotheses were tested and the conceptual model was examined. It was concluded based on the findings that Information quality has a significant positive influence on vendor’s relational assets, whereas vendor’s relational asset doesn’t have a significant positive effect on relationship marketing. So it is clear that Information quality doesn’t have a significant influence on relationship marketing. Key Words: Relationship marketing, Vendor’s relational assets, Information quality