عنوان پایان‌نامه

شناسایی و رتبه بندی ابزارهای برند سازی اینترنتی با استفاده از تکنیک های MCDM (مطالعه موردی:خرده فروشی های اینترنتی)



    دانشجو در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شناسایی و رتبه بندی ابزارهای برند سازی اینترنتی با استفاده از تکنیک های MCDM (مطالعه موردی:خرده فروشی های اینترنتی)" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73291;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002192;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73291;کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 002192
    تاریخ دفاع
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    غلامرضا جندقی

    در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها به این باور رسیده اند که یکی از با ارزشترین دارایی آنها برندهای محصولات و خدمات آنها میباشد. بر این اساس توانمندی برندها در ساده سازی تصمیم گیری مشتری ها و کاهش زمان آن، کاهش ریسک و تعریف انتظارات آنها بسیار ارزشمند است. یکی از وظایف مدیریت ارشد هر سازمان ایجاد برندهای قدرتمندی است که ارزشی فراتر از سودآوری مالی برای سازمان ایجاد میکنند. برندسازی اینترنتی یک تکنیک مدیریت برند است که از شبکه جهانی وب به عنوان یک رسانه برای موقعیت یابی یک برند در بازار استفاده می کند . امروزه به دلیل گسترش روش های پیشرفته مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، خرده فروشی به یک فعالیت جهانی تبدیل شده است و با توجه به گسترش روزافزون استفاده از این صنعت، نیاز به ساختن برند بیش از پیش احساس می شود.در این تحقیق ابتدا با بررسی ادبیات موضوع شش ابزار اصلی برندسازی اینترنتی شناسایی گردید و پرسشنامه تحلیل سلسله مراتبی طراحی و در اختیار جامعه آماری تحقیق که خبرگان صنعت خرده فروشی و بازاریابی الکترونیکی هستند و با روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب شده اند، قرار گرفت و پس از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Expert Choice، اولویت هر یک ابزارها مشخص گردید. در ادامه برای رتبه بندی فروشگاه های اینترنتی پرسشنامه دیگری طراحی و نظرات خبرگان جمع آوری شد و در نهایت 10 فروشگاه برتر اینترنتی رتبه بندی و معرفی شدند.
    Abstract
    In recent years, many companies have come to believe that one of the most valuable assetst that they have is brand of their products and services. The ability of brands to simplify the customer decision making and reduce decision time, reduce risk and define their expectations is essential. One of the duties of senior management of any organization is creating strong brands that create value beyond the financial profitability for the organization. Internet branding is a brand management technique that uses The World Wide Web as a medium for positioning a brand in the market. Today, due to the development of advanced methods based on information and communications technology, retail has become a global activity and due to the increasing use of this industry, the need to creating brand is more than ever. In this study, the literature review identified six primary means of internet branding and hierarchical analysis questionnaire design and the retail industry and e-marketing experts filled it. After analyzing the data by using the Expert Choice software, priority of each means was found. Continues to ranking web stores another questionnaire designed and expert opinions were collected and the 10 top online store, rankings were introduced. Keywords: internet branding, internet branding elements, electronic marketing, hierarchical analysis