عنوان پایاننامه
بررسی تأثیر ویژگی های گوشی های تلفن همراه هوشمند بر رضایت مندی کاربران و بر خرید مجدد آنها
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 569;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72850;کتابخانه پردیس ارس شماره ثبت: 569;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72850
- تاریخ دفاع
- ۱۸ آذر ۱۳۹۴
- دانشجو
- علی رحیمی دره چی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- در سالهای اخیر با تحولات صورت گرفته در فناوری اطلاعات وارتباطات شاهد طلوع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک رویکرد مهم در کسب وکار بوده ایم، که هدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است؛ هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر ویژگی های گوشی های تلفن همراه هوشمند بر رضایت مندی کاربران و نیز بر خرید مجدد می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی-پیمایشی بوده است و از نظر هدف در دسته تحقیقات کاربردی بشمار می رود. ابزار گردآوری تحقیق، پرسشنامه استاندارد بوده است؛ روایی پرسشنامه جهت تطبیق با جامعه آماری به تائید اساتید محترم راهنما رسیده است و پایایی آن بوسیله آلفای کرونباخ برای تمامی ابعاد پرسشنامه بیش از 0.7 و مورد تائید بوده است؛ جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان گوشی های تلفن همراه هوشمند در شهر تبریز بوده است که در 5 منطقه تبریز پراکنده هستند؛ در این تحقیق چون تعداد اعضای جامعه آماری مشخص نمیباشد طبق فرمول تعیین اندازه نمونه در جامعه نامحدود در سطح خطای 5% تعداد اعضای نمونه برابر با 384 میباشد؛ روش نمونه گیری احتمالی و از نوع خوشه ای بوده است، روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، مدلسازی معادلات ساختاری بوده است، نتایج تحقیق نشان داده است که ویژگی های گوشی های تلفن همراه هوشمند تاثیر مثبت و معناداری بر رضایت مندی و خرید مجدد مشتریان داشته است.
- Abstract
- Effect of Smartphone Mobile Features on Users Satisfaction as Well as Repurchase Abstract During the recent years, we have witnessed the emergence of the concept of customer relation management as an important approach in business with development of information technology and communications, the aim of which has been the return to personalized marketing period. The aim of the present study was to evaluate the effect of the features of smartphones on users’ satisfaction and re-purchasing by them. The methodology of this study was descriptive-survey and in terms of objective, it was categorized in applied researches category. The data collection tool was standard questionnaire and the validity of questionnaire was confirmed by the supervising professor in terms of its conformity with the statistical population. The reliability of questionnaire is more than 0.7 for all dimensions of questionnaire using Cronbach’s Alpha, so it was confirmed. The statistical population of this study included the buyers of smart cell phones in Tabriz, scattered in 5 districts of the city. As the number of statistical population was not clear in this study, the number of population was considered 384 according to the formula of determining the size of sample in unlimited population with 5% error index, while the method of sampling was random sampling of cluster type. The analysis method of data is modeling of structural equations and the results of study showed that the features of smart cell phones have a positive and significant effect on satisfaction of customers and re-purchasing by them. Keywords: Features of Smartphones, Satisfaction of users, Repurchasing.