ارزیابی و رتبه بندی واحدهای ستادی مدیریت شعب بانک ملت برای ۵ منطقه تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تولید
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72239;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72239
- تاریخ دفاع
- ۲۹ دی ۱۳۹۴
- دانشجو
- الناز برجی خانقشلاقی
- استاد راهنما
- عزت اله اصغری زاده
- چکیده
- کارایی از موضوعات مهمی است که علاوه بر مدیران بانکها، بخش نظارتی و نیز مشتریان استفادهکننده از خدمات این بنگاههای مالی نیز به آن علاقهمندمی باشند. هدف این پژوهش، ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی مدیریت شعب 5منطقه بانک ملت از جهت کارایی میباشد.ارزیابی کارایی واحدهای ستادی مدیریت شعب بانک ملت ،اداره مالی، اداره اعتبارات، اداره انفورماتیک، اداره کارگزینی، اداره برنامهریزی با کمک روش تحلیل پوششی دادهها در چارچوب تکنیک تحلیل پنجرهای در وضعیت بازدهی ثابت و بازدهی متغیر نسبت به مقیاس و مدل نهاده محور در دورهی پنجساله 1389-1393 صورت گرفته است. یافتههای پژوهش، ازنظر کارایی فنی برای ادارات اعتبارات، میانگین کارایی فنی اداره اعتبارات منطقه 4 با نمره 75% نسبتاً پایین میباشد. منطقه 1 با کارایی 1 و انحراف معیار 0% دارایی کارایی فنی بسیار عالی میباشد و تقریباً میتوان گفت که اداره اعتبارات منطقه 1 ازلحاظ کارایی فنی کاملاً کارا بوده است. برای ادارات مالی میانگین کارایی فنی اداره مالی منطقه 1 با نمره 75% نسبتاً پایین میباشد. میانگین کارایی فنی ادارات مالی مناطق 4 و 2 که تقریباً 95% میباشد دارای سطح کارایی فنی مناسبی میباشند. میانگین کارایی فنی مدیریت و مقیاس ادارات انفورماتیک مناطق همگن و در سطح مطلوب و مناسبی میباشد. میانگین کارایی فنی اداره برنامهریزی منطقه 1 و 3 با نمره کارایی به ترتیب 88% و 90% نسبتاً پایین و در رتبه پنجم و چهارم قرار دارند. و مناطق 4 با نمره کارایی 99% در رتبه اول قرار دارند. میانگین کارایی ادارات کارگزینی مناطق 4 و 5 با نمرات به ترتیب 97% و 93% و انحراف معیار و در رتبه اول و دوم قرارگرفته و دارای سطح کارایی فنی مناسبی میباشند.
- Abstract
- efficiency is one of the important areas of interest, not only for bank managers, but also for supervisory sector and customers who use financial services. The research goal of this dissertation is performance measurement of five city areas of Mellat bank regarding their efficiency. The assessment of white-collar units of Mellat bank, financial unit, credit unit, informatics units, human resources unit and planning unit is carried out using window analysis approach of DEA, under constant return scale, variable return scale and input oriented model during the five-year period of 1389-1393. Research findings show that under technical efficiency of credit units, credit unit of area 4 wih 75% has relatively low technical efficiency average. Area 1 with 100% efficiency and 0 standard deviation has excellent technical efficiency and it can be concluded that area 1 is completely efficient under technical efficiency. Among financial units, area 1 with technical efficiency ratio of 75% has relatively low efficiency. Average technical efficiencies of areas 2 and 4 financial units are approximately 95% which is an indicator of their good efficiency. Average efficiency under technical efficiency of areas 1 and 3 reached 88% and 90% which is relatively low and puts them in fifth and fourth places. And area 4 with technical efficiency of 99% is in the first place. Average efficiency of human resource units of areas 4 and 5 with 97% and 93% are in first and second places and have acceptable levels of technical efficiency.