عنوان پایان‌نامه

افزایش فرصت های رشد حرفه ای و تغییر انگیزه کارمندان در موسسات حسابرسی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "افزایش فرصت های رشد حرفه ای و تغییر انگیزه کارمندان در موسسات حسابرسی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    حسابداری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 757;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71319
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    ساسان مهرانی

    این تحقیق درصدد است تا به بررسی نقش فرصت¬های رشد حرفه¬ای در توضیح تغییر انگیزه کارمندان در موسسات حسابرسی از طریق یک نظرسنجی از آنها بپردازد. مطالعات انجام گرفته در روانشناسی و رفتار سازمانی استدلال می¬کند که کارکنان و سازمان یک رابطه مبادله اجتماعی با یکدیگر دارند که در آن سازمان و کارکنان مزایای متقابل به یکدیگر ارایه می¬دهند. زمانی که کارکنان معتقد هستند که موسسه این مزایا را برای آنها فراهم می¬کند، آنها تعهدشان به موسسه قوی¬تر می¬شود که این به نوبه خود باعث کاهش تغییر انگیزه آنها جهت ترک سازمان و یا شغلشان می¬شود. همچنین این تحقیق به دنبال علل و باورهای کارکنان درمورد افزایش فرصت¬های رشد حرفه¬ای می¬باشد. دو دلیل ارایه شده شامل اثربخش بودن آموزش ارائه شده توسط موسسه و اعتبار سازمان می¬باشد. تحقیق از دیدگاه هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی و مهمترین ابزار جمع‌آوری داده‌های آن پرسشنامه می‌باشد که بر اساس مقیاس 5 مرتبه‌ای لیکرت طراحی و تدوین شده است. تعداد نمونه انتخابی برابر با 120 نفر می‌باشد که از میان کارمندان شاغل در موسسات حسابرسی خصوصی و دولتی به طور تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. به منظور سنجش فرضیات تحقیق از روش رگرسیون و همبستگی استفاده گردید. کلیه محاسبات و تحلیل‌های آماری توسط نرم‌افزار SPSS انجام گرفته است. از میان 4 فرضیه تحقیق، هر 4 فرضیه مورد تأیید قرار گرفت و تمام عوامل پیش‌بینی شده یعنی تعهد سازمانی، اعتبارسازمانی، اثر بخش بودن آموزش ارایه شده توسط موسسه بر فرصت¬های رشد حرفه ای تأثیرگذار بودند. در این تحقیق از مدل دو متغیری اعتبارسازمانی، اثر بخش بودن آموزش ارایه شده توسط موسسه و تاثیر آن بر فرصت¬های رشد حرفه¬ای و پیامدهای آن که شامل تعهد سازمانی و تغییر انگیزه کارمندان است، استفاده شده است که کمتر در تحقیقات داخلی به این مدل پرداخته شده است.
    Abstract
    This study examines the role of career growth opportunities in explaining turnover intentions of auditors in auditing institutes via a survey of them. Prior studies in applied psychology and organisational behaviour argue that employees and their organisations have a social exchange relationship in which employees and organisations provide reciprocal benefits to each other. When these employees believe that their institutes provides this benefit, they reciprocate with stronger commitment to the firm which, in turn, leads to lower turnover intentions. This study also seeks to identify the causes or antecedents of employee beliefs about career growth opportunities. Two antecedents are proposed: the effectiveness of the institutes’s training programmes; and, the organisational prestige of the institutes. Research applied practical purpose, the method of data collection is descriptive- survey. Data were collected by usage of questionnaire which is based on 5 times Likert scale that distributed among 120 auditors who were chosen randomly from auditing institutes., and then these collected data were analyzed by SPSS software. Results of path analysis suggest that both training effectiveness and organisational prestige enhance employee beliefs about the career growth opportunities offered by the auditing institutes which, in turn lead to higher commitment and lower turnover intentions.