عنوان پایاننامه
بررسی راهبردهای توسعه منطقه آزاد ارس با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی -بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74451;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74451
- تاریخ دفاع
- ۲۹ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- مژگان جوادی اقدم
- چکیده
- با افزایش و پیشرفت علم و تکنولوژی، میزان و کیفیت تولید و ارائه خدمات توسط شرکتها و سازمانها بهبود چشمگیری یافته است. همچنین با بهبود و تکامل سیستمهای تولید و پیشرفتهای اقتصادی جوامع، میزان عرضه بر تقاضا فزونی یافته است، و همزمان با این پیشرفتها، مشتریان و مصرفکنندگان نیز هوشمندتر و آگاهتر شدهاند، در انتخاب و خرید کالاها و خدمات بسیار سختگیر، پرتوقع و تنوعطلبتر شدهاند. این تحقیق با توجه به مفاهیم استراتژی اقیانوس آبی در پی بررسی راهبردهایی جهت توسعه منطقه آزاد ارس انجام شد. روش تحقیق توصیفی و از حیث هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان سازمان منطقه آزاد ارس از جمله کارشناسان ارشد و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس بوده و با توجه به تعداد کل جامعه آماری که 94 نفر بودند، براساس جدول مورگان جمعا 76 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش نمونهگیری تصادفی ساده بود. یافتههای تحقیق حاصل از تحلیل پرسشنامههای گردآوری شده از جامعه آماری، حاکی از آن بود که کلیه مولفههای نوآوری، کیفیت خدمات، قیمت خدمات، سهولت دسترسی و استفاده از خدمات، تبلیغات و رضایت مشتری بر توسعه سازمان منطقه آزاد ارس تأثیر مثبت و معناداری دارند
- Abstract
- With the increase and development of science and technology, the volume and quality of the production and services provided by the companies and organizations have substantially improved. Moreover, with the improvement and evolution of the production systems and economic growth of the communities, demands have outstripped the supplies and concurrently, customers and consumers have gone smarter and more aware such that they have become stricter, fastidious and they want more variety in picking and purchasing goods and services. This study was conducted based on the Blue Ocean Strategy in order to investigate the impact of effective components on Aras Free Zone. Methodology of this research was descriptive, and in terms of purpose it was applied research and data collection was based on surveying method. Statistical population of this study included the elite of Aras Free Zone Organization; senior experts and managers of the organization. Considering the total number of the statistical population, which accounts for 94 people, according to the Morgan table, 76 people were selected as statistical sample. Sampling method was simple random. The findings of the research obtained from analysis of the collected questionnaires from the statistical population suggested that each six components of innovation, service quality, ease of access and use of services, ads and customer satisfaction do have positive and meaningful effect on Aras Free Zone Organization.