عنوان پایاننامه
بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان از فعالیتهای فوق برنامه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی
- رشته تحصیلی
- تربیت بدنی وعلوم ورزشی - مدیریت ورزشی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 712;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70737
- تاریخ دفاع
- ۱۳ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- فروزان ملک
- استاد راهنما
- مهرزاد حمیدی
- چکیده
- تحقیق حاضر با هدف شناسایی میزان رضایتمندی دانشجویان از فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. در این تحقیق طرح توصیفی-پیمایشی به کار گرفته شد و در این راستا 348 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نمونه انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه ای که بر اساس فهرست رضایت مشتریان اصلی (TPSI) تدوین شده بود، جمع آوری شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید تایید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار آن 0.79 به دست آمد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از فنون و روش های آماری توصیفی و استنباطی انجام شد. از شاخصهای آماری نظیر فراوانی، درصد، میانگین و شاخص های مشابه در تحلیل متغیرهای جمعیتی مشارکت کنندگان بر حسب جنسیت، سال ورود به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی در فعالیت های ورزشی دانشگاه و از آزمونهای تی تک نمونهای، آزمون تی مستقل و آزمون تحلیل واریانس برای بررسی سوالات تحقیق استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان می دهد که رضایتمندی دانشجویان از فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بالاتر از حد متوسط است. همچنین بین رضایتمندی دانشجویان برحسب جنسیت، سال ورود به دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد.
- Abstract
- The present study was performed to assess the student attitude about their satisfaction level on extracurricular sports programs of Tehran University of Medical Sciences. A descriptive-survey approach was assumed in the study with a sample size of 348 students of Tehran University of Medical Sciences. The data was gathered through questionnaires developed based on Target Population Satisfaction Index (TPSI). Questionnaire validity and reliability were approved by the professors and Cronbach's alpha (0.79), respectively. Data analysis was carried out using descriptive and inferential statistical analytical methods. Statistics like frequency, percentile, mean and similar statistics were used in the analysis of participants’ demographic parameters like gender, study field, grade in university sports activities and unavailable t test, independent t test and analysis of variance were applied in hypothesis testing. Results showed that student satisfaction on Tehran University of Medical Sciences sports activities is relatively high. On the other hand, there was a significant difference in the student satisfaction between students with various gender, study level, university entrance year and study field.