عنوان پایاننامه
بررسی تاثیر تسهیم دانش بر پایداری مزیت رقابتی شرکت های مهندس مشاور
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 744;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71958
- تاریخ دفاع
- ۱۱ مهر ۱۳۹۴
- دانشجو
- فرخ محمد مطیعی
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- در بازار کسب و کار امروزه یک شرکت مهندس مشاور بدلیل تعداد روز افزون شرکتهای مهندس مشاور، می بایست جهت حفظ بقا و پایداری مزیتهای رقابتی خودنسبت به سایر شرکتها، استراتژیها و تاکتیک هایی را در پیش بگیرد که همواره آماده رقابت با سایر شرکتها در عرصه ارایه خدات مهندسی و مشاوره ای برای کارفرمایان باشد. البته باتوجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی در عرصه خدمات مهندسی حفظ مزیتهای رقابتی در بازار پیچیده و در حال تغییر امروزی ناپایدار خواهد بود. یکی از راه های حفظ مزیتهای رقابتی در بازار کسب و کار امروزه، بهره گیری از قابلیت های مدیریت دانش و یکی از قابلیت های مهم در عرصه مدیریت دانش، تسهیم دانش می باشد. خود تسهیم دانش دو بخش دانش ضمنی و دانش صریح موضوعیت دارد. و لذا جاری بودن هردو دانش ضمنی و صریح در طول دوره عمر هر شرکتی از طریق ثبت و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات کسب شده در هر پروژه و حفظ آن در درون شرکت و انتقال به سایر پرسنل در پروژه های مختلف موجب کمتر شدن خطاهای مهندسی و افزایش کیفیت خدمات به کارفرمایان و در نتیجه جلب رضایت کارفرمایان ( مشتری) خواهد گردید. این پژوهش تلاش می نماید با مراجعه به تحقیقات قبلی و استفاده از مطالب کتب معتبر درخصوص مدیریت دانش، و انجام تحقیقات میدانی، مشخص نماید که تا چه میزانی تسهیم دانش در پایداری مزیت رقابتی در شرکتهای مهندس مشاور تاثیرگذار می باشد.
- Abstract
- companies,should have should some strategies and techniques to keep its survival and competitive advantages stability which always are ready to compete with other companies in the field of offering engineering and consulting services for employers. With respect to the technological advances in the engineering service field, keeping the competitive advantages is not stable in the complex and changing market. One of the ways to keep competitive advantages in the marketing place is the usage of knowledge management capabilities and knowledge sharing is one of the important capabilities in the knowledge management field. Knowledge sharing is subjective in two implicit and abstract knowledge. Their flow in the lifetime of every company by registration and knowledge sharing and obtained experiences in every project and keeping it in the company and transferring to other personnel in different projects resulted in engineering errors reduction and service quality increase to employers and at last satisfying the employers(customers). The study tries to identify how knowledge sharing affects on the competitive advantage stability in the consulting engineer company with referring to the past study and use of valid sources materials about knowledge management and field experiment.