عنوان پایان‌نامه

شرط تحدید مسئولیت در حقوق بین الملل هوایی با تاکید بر کنوانسیون های حقوق بین الملل خصوصی هوایی



    دانشجو در تاریخ ۰۵ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "شرط تحدید مسئولیت در حقوق بین الملل هوایی با تاکید بر کنوانسیون های حقوق بین الملل خصوصی هوایی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3950;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71780;کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP3950;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71780
    تاریخ دفاع
    ۰۵ مهر ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    مرتضی عادل

    یکی از موضوعاتی که در سده اخیر مورد بررسی قرار گرفته است مسائل حقوقی حمل و نقل هوایی بین المللی است. پس از پایان جنگ جهانی اول، گسترش استفاده از هواپیما در حمل و نقل مسافر و بار، خلاهای حقوقی را در این زمینه نشان داد. یکی از مسائلی که برای حل و فصل آن تاکنون تلاش شده است، تحدید مسئولیت در حمل و نقل هوایی است. در این تحقیق سعی شده است تا به این سوال پاسخ داده شود که تحدید مسئولیت در پروازهای داخلی و بین المللی بر چه اساس می باشد. شیوه ی بکار گرفته شده در نگارش این تحقیق به صورت کتابخانه ای می باشد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات استفاده از اسناد چاپی همانند کتاب، مقالات، پژوهش‌نامه‌ها و اینترنت می باشد. تحدید مسئولیت در حقوق داخلی ایران، تنها در پروازهای بین المللی مورد توجه قرار گرفته است . در پروازهای داخلی، متصدی حمل و نقل با توجه به قانون تعیین حدود مسئولیت شرکت های هواپیمایی مصوب 1391، فقط بر اساس دیه مقرر در قانون مجازات اسلامی موظف به پرداخت خسارات می باشد. با توجه به این که قانون گذار سقفی برای پرداخت تعیین ننموده است، متصدی تا هر مقدار که خسارت بدنی ایجاد نموده باشد، ملزم به جبران آن است .
    Abstract
    One of the subjects which has attracted attention during this century, is the legal matters regarding international air transport. Following the end of World War I and the increasing use of airplanes in transporting passengers, legal deficiencies started to emerge. One of the matters which has been endeavored to settle is the limitation of liability. This paper aimed at determining the extent of authorities’ liabilities and the regulations based on which such liabilities are determined in Iran and other countries. This paper was a library research and the tools used in gathering information was written documents, such as books, articles, journals, and the Internet. The limitation of liability and the extent of liability of Iranian airline agencies was based on delimitation laws passed in 2012. According to these regulations,internal transportation authority can not document to limitarion of liability for paying the blood money of passengers