عنوان پایان‌نامه

فلسفه و مبنای حمایت از علائم تجاری



    دانشجو در تاریخ ۰۵ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "فلسفه و مبنای حمایت از علائم تجاری" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    حقوق مالکیت فکری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP4141;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76674
    تاریخ دفاع
    ۰۵ مهر ۱۳۹۴
    دانشجو
    شادی کسنوی
    استاد راهنما
    محسن صادقی

    ارزیابی هر نظام حقوقی از جمله نظام حمایت از علامت تجاری، بینش و درک عمیقی از آن نظام حقوقی را می طلبد که این امر در گرو شناخت صحیحی از اهداف ومبانی تشکیل دهنده هر نظام حقوقی می باشد. ضرورت این امر در نظام حمایت از علامت تجاری بیش از هر چیز در مرحله تفسییییر دامنه حمایت از علامت و در موارد خلاء قانونگذاری مشییی ود ا یییت. نظام حمایت از علامت تجاری در کنار مبانی اخلاقی و حقوقی، به شدت تحت تاثیر مبانی اقت صادی در بازار ا ت، چرا که علامت تجاری از ماهیتی کاملاً اقت صادی برخوردار بوده و فل سفه وجودی علامت تجاری تحقق کارایی در بازار ا ت که این امر ضرورت نگاه میان رشته ای را در را تای درک صحیحی از این نظام حمایتی روشن می ازد. دو تئوری حقوق طبیعی و تئوری قراردادگرایی حمایت از علامت را از لحاظ حقوقی توجیه می کنند. در کنار این مبانی، دو منطق اقتصیییادی کاهش هزینه جسیییتجوی مصییرف کننده و انگیزه تولید کننده نیز چه بسییا با ا ییتد لی قوی تر لزوم حمایت از علامت را توجیه می ییازند. با این وجود نظام حمایت از علامت تجاری فارق از هیچ یک مبانی اخیر نیست و هر یک از این مبانی به م خود در اختار نظام حمایت از علامت تجاری موثر هستند.
    Abstract
    The assessment of any legal system, such as trademark law, requires a comprehensive understanding of that system, and this can be made possible only through awareness of the objectives and foundations of that system. This awareness in trademark law helps us interpret better, especially where there are no statutes. Trademark law is highly influenced by both moral and legal issues and the basics of market economy because trademark has fully economic dimensions as well, and the existence of trademark depends on the economic efficiency of the market. This highlights the necessity of an interdisciplinary approach with the aim of understanding this supportive system. Natural law theory and contractual theory legally justify the protection of trademark. Beside these two theories, the search cost theory and incentive of producers, as two important economic factors, justify the protection of trademark even more powerfully. Nonetheless, trademark legal system relies on all these foundations and each of them is necessary to interpret trademark law.