عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر مشخصات بسته بندی محصول بر وفاداری مشتری



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر مشخصات بسته بندی محصول بر وفاداری مشتری" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 818;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72549
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    اگر مشتری را هدف غایی و نهایی فروشگاه ها بدانیم آنچیزی که نمود موثر و اثر گذار دارد توجه به سلیقه مشتری در انتخاب کالاها و خدمات است؛ در صنایع خدماتی که ارائه خدمات مستلزم برقراری ارتباط و تعامل با مشتری است، رضایت کلی مشتریان مبتنی بر چگونگی رویارویی و تجربه آنان از سازمان است. لذا جای تعجب نیست که شرکت ها منابع قابل توجهی را صرف اندازه گیری و مدیریت رضایت مشتری می کنند. بنگاه های اقتصادی برای بهبود رضایت و وفاداری مشتری باید در خصوص عوامل موثر بر رضایت مشتری و مراجعه مجدد او تحقیق کنند و از طریق تامین رضایت مشتری به وفاداری آنان دست یابند؛ هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر مشخصات بسته بندی محصول بر وفاداری مشتری در شرکت جانسون می باشد؛ روش تحقیق پژوهش حاضر، توصیفی همبستگی است که به روش پیمایش انجام شده است. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است و روایی و پایایی آن مورد تائید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق بیمارستانهایی است که داروی ضد خونریزی این شرکت را دریافت می کنند که 200 عدد می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با فرمول کوکران 132 نمونه آماری بدست آمد که در نهایت با پخش تعداد بیشتری پرسشنامه، 148 عدد پرسشنامه سالم در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای بررسی فرضیات و تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل رگرسیون با نرم افزار اس پی اس اس 18 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان از تاثیر مثبت مشخصات بسته بندی محصول شامل مشخصات بصری و اطلاعاتی محصول بر وفاداری مشتریان دارد.
    Abstract
    If costumers are to be regarded as the ultimate goals in stores, then considering their tastes in choosing particular products and services is the point that matters. In service industries, where providing services requires communicating and interacting with customers, overall customer satisfaction is based on how well the employee-customers encounter occurs and how the customer's reported experience with the firm is. As a result, not surprisingly, the firms allocate a great amount of their resources for measuring and managing the customer satisfaction. Businesses should research into the factors affecting the customer satisfaction and also into return customers. In addition, they should try to reach customer loyalty by obtaining the customers' satisfaction. The present study aims at investigating the effect of product packaging on customer loyalty in Johnson Company. The research method of the study was descriptive correlational and was conducted through survey method. Standard questionnaires, the reliability and validity of which having been confirmed, were used to measure the variables. 200 hospitals using the anti-bleeding drugs of the mentioned company form the population of the study. 132 samples were selected using simple random sampling method and Cochran formula. Finally, by distributing more questionnaires 148 acceptable questionnaires were analyzed. SPSS software Version 18 was implemented to investigate the assumptions and to analyze the data through regression analysis. The results show that product packaging, including visual and information-related characteristics of the product, positively affects customer loyalty.