عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر تاکتیک های بازار یابی رابطه مند بر وفا داری مشتری در شرکت پارس خودرو



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر تاکتیک های بازار یابی رابطه مند بر وفا داری مشتری در شرکت پارس خودرو" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72157;کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 831
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    امروزه شرکت ها علاوه بر تدوین استراتژی هایی برای جذب مشتریان جدید و انجام معامله با آنها درصدد برآمده اند تا مشتریان کنونی را نیز حفظ کنند و رابطه ای دائمی با آنها به وجود آورند. به عبارتی بهتر، آنها دریافته‌اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیشتر از دست دادن یک قلم فروش است و آن به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانست در طول زندگی خود یا دوره زمانی که خریدار محصولات شرکت بود، انجام دهد، به عبارتی دیگر شرکت ها به دنبال وفادار ساختن مشتریان هستند. روش تحقیق حاضر، توصیفی-همبستگی است و در زمره تحقیقات کاربردی قرار دارد هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در شرکت پارس خودرو می باشد. جامعه آماری این تحقیق کارمندان فروش و مشتریان شرکت پارس خودرو می باشند که: مشتریان نامحدود هستند و کارکنان واحدهای شهر تهران حدودا 80 نفر بوده اند نمونه مورد نیاز در این بخش 66 نفر تعیین گردید، همچنین به دلیل نامحدود بودن مشتریان، نمونه آماری در این بخش 330 نفر بوده است؛ در نهایت تعداد 400 پرسشنامه سالم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است؛ روش نمونه گیری در این تحقیق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بوده است. روش تجزیه و تحلیل در این تحقیق مدلسازی معادلات ساختاری است که برای بررسی فرضیات مورد استفاده قرار گرفت نتایج حاکی از تاثیر مثبت و معنادار تاکتیک های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان بوده است