عنوان پایان‌نامه

تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان کامیاران در سال تحصیلی ۹۴-۹۳



    دانشجو در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان کامیاران در سال تحصیلی ۹۴-۹۳" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    برنامه ریزی آموزشی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74608;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2469;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74608;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: ع-2469
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    دانشجو
    محمد بشیری
    استاد راهنما
    محمد رضا کرامتی

    چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اجرا شد. به همین منظور فرضیه مطرح شده در تحقیق این است که آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مؤثر است. روش پژوهش شبه تجربی و جامعه آماری آن، کلیه¬ی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کامیاران ( 617 نفر)، که در سال تحصیلی 94/93 مشغول تحصیل بوده و حجم نمونه 60نفر که دو گروه آزمایش وکنترل را تشکیل می دهند .که با اجـرای دو آزمون بـر روی گروه آزمایش (پیش آزمون ـ پس آزمون) داده های آماری بدست آمده روش نمونه گیری دراین تحقیق تصادفی بوده است. ابزار این پژوهش معدل پایان ترم قبل از آموزش مهارتهای زندگی و بعد از آمـوزش مـهارتهای زندگی می باشد. آموزش مهارتهای زندگی در این تحقیق به عنوان متغیر مستقل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان متغیر وابسته تنظیم شده است.نتایج در این تحقیق نشان داد که سطح پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پس از گذراندن دروس آموزش مهارتهای زندگی نسبت به قبل از آموزش مهارتهای زندگی، از افزایش معنا داری برخوردار است. کلید واژه:آموزش مهارت های زندگی،پیشرفت تجصیل
    Abstract
    Abstract The present study aims to investigate the effectiveness of life skills education on students’ academic achievement. The research question is whether life skills education affects academic achievement. For this purpose, we proposed a hypothesis in which life skill education has a positive effect on students’ academic achievement. The research method was quasi experimental the population of which consisted of all fifth grade students in Kamyaran town in 2015-2016 school year. The sample of the study was 60 students grouped into control and experimental groups. Two tests (pre- and post test) were conducted to obtain statistical data. Random sampling was applied. The instrument of the study was students’ final grades before and after educating life skills. Life school education was taken as the independent variable and students academic achievement as the dependent variable. Result indicated that students’ academic achievement had a significant increase after the application of life skill education. Key words: Life Skill Education; Students’ Academic Achievement