عنوان پایاننامه
ارزیابی کلی کتاب انگلیسی درسی دوره اول متوسطه (هفتم)
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان انگلیسی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70383
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- زهرا حسین پور
- استاد راهنما
- سیدمحمد علوی
- چکیده
- علیرغم گسترش روزافزون فن آوری های جدید، کتابهای درسی هنوز هم نقش قابل توجهی در فرایند آموزش و یادگیری زبان ایفا می کنند. هدف اصلی این تحقیق، ارزیابی کلی کتاب درسی انگلیسی اول متوسطه پایه هفتم در ایران، بر اساس ویژگی های فیزیکی و کاربردی، سرمایه گذاری کارآمد و مواد کمک درسی کافی برای رسیدن به اهداف، محتوای آموزشی یادگیری و مهارت های زبان می باشد. در این تحقیق از چک لیست عبدالوهاب (2013) که شامل 139 معیار می باشد، برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. این چک لیست بین 90 نفر از معلم زبانهای منطقه اموزشی استان گلستان با جنسیت، سن، تجربه آموزشی، سطح تحصیلات، و رشته تحصیلی متفاوت توزیع شده است. دادهها با محاسبه میانگین، درصد، و فراوانی نمرات، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از آزمون من ویتنی یو برای محاسبه تفاوت های بین دو گروه جنسیت ودو گروه رشته تحصیلی بر روی نطرات معلمها نسبت به معیارهای چک لیست استفاده شده است. آزمون کروسکال والیس برای استنباط تفاوتها بین سن، تجربه آموزشی، و سطح تحصیلات با سه سطح متفاوت بر روی نطرات معلمها نسبت به معیارهای چک لیست استفاده شده است. یافته های این تحقیق نشان داد که کتاب مورد نظر بر مبنای چهار معیار اصلی مورد ارزیابی، از نقطه نظر معلمها با جنسیت، سن و رشته تحصیلی متفاوت، تطبیق دارد. از سوی دیگر، کتاب درسی مذکوز، از نظر تجربه آموزشی وسطوح تحصیلات متفاوت معلمها با معیارهای موجود در چک لیست، مطابقت ندارد.
- Abstract
- Abstract Regardless of everyday increasing modern technologies, textbooks will continue to play a crucial role in the process of language teaching and learning. The main objective of this study was carried out to evaluate the seventh grade English language textbook ?Prospect 1? for Iranian secondary high schools on the base of physical and utilitarian attributes, efficient outlay of the objectives and supplementary materials, learning-teaching content, and language skills. The AbdelWahab‘s (2013) checklist consisting of 139 items was used to extract the perspectives of 90 English language teachers regarding to gender, age, educational experience, educational level and field of study in Golestan, province. A Mann-Whitney U test was used to understand whether teacher‘s attitudes differed in terms of their gender and field of study. A Kruskal-Wallis H test was conducted to understand whether teacher‘s attitudes differed towards the textbook depended on their age, educational experiences, and educational levels. The findings of this study revealed that the textbook ?Prospect1? is consistent with four main criteria in terms of gender, age and field of study. On the other hand, the textbook ?Prospect1? failed to comply with most criteria contained in the checklist in terms of educational experience, and educational level. Key terms: Textbook evaluation, Prospect 1, Checklist, Teacher‘s attitudes