تاثیر توانش خواندن بر روی مهارت نوشتن در زبان فرانسه نزد دانشجویان ایرانی:مورد یادگیری و بکارگیری واژگان
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان فرانسه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1870;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71143
- تاریخ دفاع
- ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- سوزان مهدیان
- استاد راهنما
- سوده اقتصاد
- چکیده
- از رهیافت علمی آموزش زبان به ایجاد توانایی ارتباط کتبی و شفاهی در زبان مورد نظر توسط زبان آموز اطلاق می-گردد؛ به عبارت دیگر زبان آموز باید بر دانش عملی مورد نیاز و بیان و فهم مفاهیم تسلط کافی داشته باشد و همچنین ارتباط زبانی وی دارای نتایج قابل درک باشد؛ به علاوه قادر به استفاده از زبان مورد نظر باشد و تاثیر ارتباط زبانی را درک نماید؛ بدیهی است که در فراگیری هر زبانی تسلط بر واژگان و گستردگی قلمرو واژگانی از اهمیت ویژه-ای برخوردار است؛ در حقیقت، گرچه تسلط بر مفاهیم دستوری و نحوی در ایجاد ارتباط در یک زبان حائز اهمیت است، اما داشتن دانش واژگانی گسترده نیز ضروری است. این پژوهش، دورنمایی از آموزش نوشتن به زبان فرانسه را ارائه می¬دهد و به بررسی تاثیر درک نوشتاری بر تولید کتبی دانشجویان زبان فرانسه¬ی دانشگاه تهران، از طریق منابع حقیقی نظیر سایت¬های واقعی فرانسوی، می پردازد؛ بخش نخست به معرفی مفاهیم مرتبط با روش تدریس یادگیری زبان فرانسه اختصاص داده شده است. در این چهارچوب نظری، مفاهیم کلیدی و موضوعاتی که در پژوهش، بدان پرداخته شده است، تبیین می¬گردد؛ در بخش دوم به تحلیل و بررسی زمینه پژوهش و موقعیتی که در آن تکلیف، توسط زبان آموزان به اجرا درمی¬آید پرداخته شده است. بخش سوم به تحلیل و بررسی تکالیف و پرسش¬نامه¬ی مربوط به زبان آموزان سال اول لیسانس، اختصاص یافته است؛ و در پایان تولید کتبی زبان آموزان تحلیل و مقایسه شده است.
- Abstract
- ندارد