بررسی عملکرد شرکت تیوا از منظر توسعه محصول با رویکرد BSC و به کارگیری تکنیک DEMATELو ارائه راهکارهای لازم
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تحقیق در عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72899;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72899
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- میثم کرمی
- استاد راهنما
- جلیل حیدری دهوئی
- چکیده
- در دنیای پیشرفته و رقابتی امروز طراحی محصول از اهمیت خاصی برخوردار است. بسیاری از سازمانها در فرایند توسعه محصول خود با شکست مواجه میشوند به دلیل اینکه بهنظام ارزیابی مدون سازمان در دوران تولد و رشد محصول در بازار توجه ندارند. برای رفع این مشکل توجه به دو نکته اساسی حائز اهمیت است. نکته اول شناسایی صحیح عوامل مؤثر بر توسعه محصول و دیگری داشتن نظام ارزیابی عملکرد مناسب برای ارزیابی سازمان. در این تحقیق یک رویکرد جدید مبتنی بر کارت امتیاز متوازن با استفاده تکنیک DEMATEL برای ارزیابی عملکرد شرکت تیوا از منظر توسعه محصول ارائه میگردد. روش پیشنهادی قادر خواهد بود با در نظر گرفتن طیف وسیعی از زیرشاخصهای کمی و کیفی مبتنی بر مناظر چهارگانه کارت امتیازی متوازن (مشتری، مالی، رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی) دقت ارزیابی را افزایش داده و ابهامات را به حداقل برساند. علاوه بر آن در این تحقیق یک روش ترکیبی از کارت امتیاز متوازن و DEMATEL بهکاربرده میشود که قادر خواهد بود روابط منطقی بین شاخصها، در هر یک از ابعاد کارت امتیاز متوازن را مشخص نماید و میزان عملکرد سازمان را بسنجد. بدیهی است بعد از شناسایی صحیح عوامل ناهماهنگ در سیستم میتوان راهکارهایی برای بهبود آن ارائه داد که این راهکارها بهراحتی میتوانند به سازمان برای رشد و تعالی کمک نمایند.
- Abstract
- Advanced and competitive in the world of product design is important. Many organizations fail in their product development process because comprehensive assessment of the birth and growth of the market are not significant. To solve this problem, according to two basic point is important. product development and other factors affecting the correct identification of suitable performance evaluation system to assess the organization. In this study, a new approach based on a balanced scorecard using DEMATEL techniques to evaluate corporate performance in terms of product development is presented Tiva. The proposed method will be able to consider a range of qualitative and quantitative-based sub-four balanced scorecard perspectives (customer, financial, growth and learning, internal processes) increased assessment accuracy and minimize uncertainties. In addition, in this study a combination of a balanced scorecard that will be used and DEMATEL logical relationships between indicators, each of the dimensions of the Balanced Scorecard to determine and measure the organization's performance. Obviously, the correct identification of ways to improve the odds in the system that these solutions can easily contribute to the growth and excellence.