عنوان پایان‌نامه

آموزش به شیوه های متفاوت،راه حلی برای مدیریت ناهمگنی زبان آموزان در کلاس فرانسه در ایران



    دانشجو در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "آموزش به شیوه های متفاوت،راه حلی برای مدیریت ناهمگنی زبان آموزان در کلاس فرانسه در ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان فرانسه
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1848;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70176
    تاریخ دفاع
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    اکبر عبداللهی

    در یک کلاس زبان، ناهمگنی زبان آموزان یک امر طبیعی و غیر قابل انکار است. می¬دانیم که در یک کلاس زبان، دو زبان آموز که تنها به یک شیوه یاد می¬گیرند، وجود ندارند. بلکه آنها از شیوه¬های متفاوتی برای یادگیری استفاده می¬کنند. نقش اصلی مدرس در واقع این است که به زبان آموزان خود یاری رساند تا آنها بطور یکسان پیشرفت کنند. در این راه مدرس باید از شیوه¬های آموزشی متفاوتی استفاده کند. به نظر می¬رسد که آموزش به شیوه¬های متفاوت می¬تواند کلیدی برای تحقق این روند باشد. این تحقیق نقش مدرس را در مدیریت ناهمگنی زبان آموزان بوسیله¬ی آموزش به شیوه¬های متفاوت در یک کلاس زبان فرانسه در ایران بررسی می¬کند. ما مصاحبه¬های نیمه سازمان یافته¬ای را میان مدرسان زبان فرانسه در آموزشگاه¬های زبان در تهران انجام داده¬ایم. با توجه به مصاحبه¬ های انجام شده و نتایج بدست آمده از بررسی جواب¬های مدرسان، دریافتیم که این مدرسان دیدگاه روشنی از آموزش به شیوه¬های متفاوت ندارند و مفاهیم آن در آموزش اولیه آنها وجود ندارد. با این همه آنها از این نوع آموزش، با دادن تکالیف متفاوت به زبان آموزان و با بکارگیری ابزارهای مختلف آموزشی و فعالیت های گروهی، استفاده می¬کنند. به طور کلی، آنها به طور ناخود آگاه آموزش به شیوه¬های متفاوت را در کلاس خود بکار می¬گیرند. کلمات کلیدی: آموزش به شیوه¬های متفاوت، ناهمگنی، تفاوت، افت تحصیلی، منحصر به فرد کردن، مصاحبه¬ی نیمه سازمان یافته
    Abstract
    ندارد