آموزش به شیوه های متفاوت،راه حلی برای مدیریت ناهمگنی زبان آموزان در کلاس فرانسه در ایران
- رشته تحصیلی
- آموزش زبان فرانسه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1848;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70176
- تاریخ دفاع
- ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- مهرنوش باطبی
- استاد راهنما
- اکبر عبداللهی
- چکیده
- در یک کلاس زبان، ناهمگنی زبان آموزان یک امر طبیعی و غیر قابل انکار است. می¬دانیم که در یک کلاس زبان، دو زبان آموز که تنها به یک شیوه یاد می¬گیرند، وجود ندارند. بلکه آنها از شیوه¬های متفاوتی برای یادگیری استفاده می¬کنند. نقش اصلی مدرس در واقع این است که به زبان آموزان خود یاری رساند تا آنها بطور یکسان پیشرفت کنند. در این راه مدرس باید از شیوه¬های آموزشی متفاوتی استفاده کند. به نظر می¬رسد که آموزش به شیوه¬های متفاوت می¬تواند کلیدی برای تحقق این روند باشد. این تحقیق نقش مدرس را در مدیریت ناهمگنی زبان آموزان بوسیله¬ی آموزش به شیوه¬های متفاوت در یک کلاس زبان فرانسه در ایران بررسی می¬کند. ما مصاحبه¬های نیمه سازمان یافته¬ای را میان مدرسان زبان فرانسه در آموزشگاه¬های زبان در تهران انجام داده¬ایم. با توجه به مصاحبه¬ های انجام شده و نتایج بدست آمده از بررسی جواب¬های مدرسان، دریافتیم که این مدرسان دیدگاه روشنی از آموزش به شیوه¬های متفاوت ندارند و مفاهیم آن در آموزش اولیه آنها وجود ندارد. با این همه آنها از این نوع آموزش، با دادن تکالیف متفاوت به زبان آموزان و با بکارگیری ابزارهای مختلف آموزشی و فعالیت های گروهی، استفاده می¬کنند. به طور کلی، آنها به طور ناخود آگاه آموزش به شیوه¬های متفاوت را در کلاس خود بکار می¬گیرند. کلمات کلیدی: آموزش به شیوه¬های متفاوت، ناهمگنی، تفاوت، افت تحصیلی، منحصر به فرد کردن، مصاحبه¬ی نیمه سازمان یافته
- Abstract
- ندارد