عنوان پایان‌نامه

ارزیابی شبکه های عصبی مصنوعی برای برآورد تبخیر و تعرق پتانسیل گیاه مرجع



    دانشجو در تاریخ ۰۲ تیر ۱۳۸۶ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی شبکه های عصبی مصنوعی برای برآورد تبخیر و تعرق پتانسیل گیاه مرجع" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 36993;کتابخانه پردیس ابوریحان شماره ثبت: 79
    تاریخ دفاع
    ۰۲ تیر ۱۳۸۶
    دانشجو
    عقیل یاری

    نمایش ـ‌ به مفهوم غربی‌اش‌ ـ از هنگامی که در میان ایرانیان راهی گشود این پرسش را نیز در اذهان برانگیخت که؛ آیا برای این هنر در فرهنگ ایرانی می‌توان پیشینه‌ای تصور کرد؟ و آیا با اتکا بر پیشینه‌ی آن می‌توان به مفهومی از نمایش ملی دست یافت؟ نمایشی که بتواند جنبه‌های گوناگون فکری، فرهنگی و زیبایی‌شناختی ایرانیان را در خود منعکس کند؟ پژوهندگانی بر این باورند که بخشی از «درام ایرانی» در آثار ادبی این سرزمین ـ که جنبه‌های داستانی دارندـ پدید آمده است. پس اگر قرار است مفهومی چون «نمایش ملی» تحقق بیابد، باید این گونه آثار را بازخوانی نمود و جنبه‌های بالقوه‌ی نمایشی آنها را بررسی کرد و به فعلیت درآورد. منظومه‌ی منطق‌الطیر «عطار نیشابوری»، از این منظر اثری برجسته است زیرا در ضمن یک داستان یکپارچه و منسجم،‌ از ویژگی‌های مهمی چون گفت‌وگو، شخصیت‌پردازی، اوج و فرود و آرودن روایت‌های فرعی در خلال روایت اصلی به خوبی بهره گرفته است. منطق‌الطیر، به دلیل شیوه‌ی روایتی خود می‌تواند زمینه‌ی مناسبی در اختیار هنرمند تئاتر قرار دهد تا شاخصه‌های اجرایی «نمایش ایرانی» را که در گونه‌هایی چون تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، خیمه‌شب‌بازی، و ... کاربرد دارند عینیت داده و به اجرا درآورد. این رساله، شاخصه‌های نمایش ایرانی را در منطق‌الطیر «عطار» بررسی می‌کند و ارزش‌های بالقوه‌ی نمایشی و روایتی آن را می‌سنجد ضمن آن که در بخش پایانی به عنوان یک نمونه‌‌ی جهانی، «مجمع پرندگان»، اقتباس نمایشی «پیتر بروک» و «ژان کلود کریر»، از منظومه‌ی منطق‌الطیر «عطار» را بررسی می‌نماید.
    Abstract
    Drama meaning in the west exposed in Iran followed by this question that whether there is an art background in Iran culture? Whether we are able to treat this art as a national culture? Whether the drama reflects different aspects of Iranian intellect, culture and aesthetics? The authors persuaded that the trace of Iranian drama mixed in literal works of Iran with theme of story, therefore it is necessary to recover some of the said works as drama genre while to survey their potential aspects of drama to actualize it, The Manteqoal Tair poems by Attar Naishabori proved to be a outstanding work, since it is integrated and uniformed story and doped with characters of dialogues, characterization, climax & anticlimax, to narrate subـ‌ stories during the main narration. The Manteqoal Tair poems are selective choice for artists in theatrical device so as to apply it as performing characters in Iranian theater like passion plays, narrating. Screen play, puppet and others. This paper dealt with characters of Iranian theater in The Manteqoal Tair poems, furthermore it reviews the potential values of theater and narration, meanwhile the final section of the book counted as universal sample, birds assembly (birds conference) copied from The Manteqoal Tair poems duplicated by Peter Brook, & John Claud Carrier.