عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر تبلیغ داخل یک اپلیکیشن موبایل بر تصمیم کاربرد در مورد اپلیکیشن تبلیغ شده



    دانشجو در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر تبلیغ داخل یک اپلیکیشن موبایل بر تصمیم کاربرد در مورد اپلیکیشن تبلیغ شده" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74273
    تاریخ دفاع
    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    هاشم آقازاده

    علم بازاریابی به سبب ماهیتش همواره باید به روز باشد. چگونگی استفاده از ابزار های جدید و رسانه های نوین که عمدتا حاصل رشد تکنولوژی هستند یکی از وظایف مهم دانشمندان و محققان علم بازاریابی است. به جرات می توان گفت سرعت رشد تکنولوژی و ایجاد فرصت های جدید بازاریابی و تبلیغات از سرعت رشد علم بازاریابی در حوزه¬ی نظری بسیار بالاتر بوده و همین امر سبب شده نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا مطالعات گسترده در حوزه ی بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر گوشی های هوشمند صورت نگرفته باشد بنابراین به صورت تخصصی در این تحقیق تاثیر تبلیغات با اپلیکیشن های موبایل بر فروش محتوی دیجیتال و به صورت متمرکز اپلیکیشن های موبایل دیگر مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق به منظور بررسی اثربخشی تبلیغات اپلیکیشن موبایل از مدل سلسله مراتب اثرات استفاده شده است بر اساس این مدل اجزای اثربخشی تبلیغات شامل آگاهی، دانش، تمایل، ترجیح، مجاب شدن و خرید مشتری می باشد که هریک از این اجزا به عنوان متغیرهای مستقل در تحقیق مورد بررسی قرار گرفته شده است. این تحقیق از لحاظ نوع کاربردی بوده و با استفاده از روش پیمایشی به گردآوری داده های تحقیق به وسیله پرسشنامه پرداخته است. به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون میانگین جامعه آماری شامل آزمون t یک نمونه ای و به منظور رتبه بندی شاخصهای اثربخشی تبلیغات اپلیکیشن موبایل از آزمون فریدمن استفاده شده است. در نتیجه با بررسی فرضیات تحقیق مشخص شده است که تبلیغات با اپلیکیشن موبایل بر اثربخشی تبلیغات و تصمیم به استفاده از اپلیکیشن تبلیغ شده اثر داشته است. همچنین در بررسی ابعاد مدل سلسله مراتب اثرات مشخص شده است که تبلیغات با اپلیکیشن موبایل در مورد یک اپلیکیشن دیگر، در آگاه سازی، افزایش دانش، ایجاد تمایل، ترجیح، مجاب شدن و اقدام به خرید مشتریان اثر داشته است.
    Abstract
    Marketing science because of its nature must always be up to date. How to use new tools and new media are mainly a result of technological progress is an important task of marketing science researchers. It can be said speed of technology and create new opportunities for marketing and advertising marketing knowledge in the field of theoretical growth rate was much higher This has resulted not only in Iran but throughout the world extensive studies in the field of marketing and advertising is not based smartphone So specialized in the study, the influence of advertising with mobile apps Focused on the sale of digital content and for other mobile applications are examined. In this study, to evaluate the effectiveness of mobile app advertising model used is the hierarchy of effects According to this model, the advertising effectiveness of awareness, knowledge, desire, preferred, and convince the customer to buy Each of these components as independent variables was investigated. This study in terms of the type of functional And using the survey method To collect data for the study was conducted by questionnaire. In order to test the hypothesis of population mean test A sample t test in order to rank the factors of mobile app advertising effectiveness Friedman test was used. As a result, it has been found by examining the hypothesis that Advertise with mobile apps on the effectiveness of advertising and decided to use the application is advertised effect. Also in the hierarchy of effects model dimensions specified Promotional mobile app about other apps, in awareness, increase knowledge, create desire, preference, conviction and buys the customers affected