عنوان پایاننامه
شناسایی و اولویت بندی عوامل درون سازمانی اثرگذار بر توسعه بازاریابی الکترونیکی شرکت های تولید کننده کالاهای الکترونیکی
- رشته تحصیلی
- مدیریت (MBA) - مدیریت بازاریابی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73181;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73181
- تاریخ دفاع
- ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- ایمان امامی جعفری
- چکیده
- با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و سازگار شدن افراد و سازمانها با این تکنولوژی ها، تغییرات عمده ای در روشهای بازاریابی رخ داده است. هدف این تحقیق،" شناسایی و اولویت بندی عوامل درون سازمانی اثرگذار بر توسعه بازاریابی الکترونیکی شرکتهای تولید کننده کالاهای الکترونیکی"می باشد.تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی واز نظر جمع آوری داده ها از نوع توصیفی و همبستگی می باشد.جهت تعیین جامعه آماری در این تحقیق، شرکتهای فروشنده کالاهای الکترونیکی، یا به عبارت بهتر مدیران ارشد، کارشناسان و کارکنان شرکتهای فوق در تهران در نظر گرفته شده است. مشخصات این شرکتها از کتاب آمارنامه صنعتی ایران (سال 1391) استخراج گردیده است. حجم نمونه از مدیران ارشد و کارکنان شرکتهای فروشنده کالاهای الکترونیکی تهران برابر با 384 می باشد. تعداد 400 عدد پرسشنامه میان پرسنل شرکتهای فروشنده کالاهای الکترونیکی توزیع شد که پس از جمع آوری، 384 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل استفاده گردید. در این تحقیق ، هفت عامل درون سازمانی موثر در توسعه بازاریابی الکترونیکی در ایران شناسایی شد که عبارتند از :1- فرهنگ سازمانی،2- مدیریت،3- کارکنان،4- تکنولوژی، 5- سرمایه گذاری، 6- منابع مالی و 7- ساختار و فرایند . برای 7 متغیر اصلی فوق ، 37 شاخص تعریف شد که پس از تجزیه و تحلیل داده ها ، مشخص گردید که هرهفت متغیر اصلی این پژوهش که مورد آزمون قرار گرفتند و تمامی شاخصهای مربوط به 7 متغیراصلی (37 عامل فرعی) نیز عوامل موثری در توسعه بازاریابی الکترونیکی شرکتهای تولید کننده کالاهای الکترونیکی می باشند . رتبه بندی عوامل با استفاده از آزمون فریدمن هم نشان میدهد که مهمترین عامل زیرساختهای فنی و عامل ساختار و فرایند دارای کمترین اهمیت است.
- Abstract
- With respect to the rapid development of technology and having consistent individuals and organizations with these technologies, important changes have been happened in the marketing methods. The study aim is to identify and prefer the effective factors within organizations on development of e-marketing of manufacturing companies of electronic products. The study goal was descriptive and about data collection is descriptive and correlation.to determine the statistics population in the study, manufacturing companies of electronic products or it is better to say, the chief executive officer, experts and staff of the above Tehran companies have been considered. The companies specifications have been obtained from Iran industrial statistics(1391). The sample population equals to the chief executive managers and staff of manufacturing companies of electronic products who are 384 individuals. 400 questionnaires were distributed among personnel of e-products sales companies, after collection, 384 questionnaires were used for analyzing. In the study, seven effective factors within organization were identified by electronic marketing development in Iran which are as follow? 1- organizational culture,2- management , 3- staff, 4- technology, 5- investment, 6- financial sources and 7- structure and process. For 5 main variables, 37 indices were defined so after data analyzing, they were determined, every 7 main factors of study were tested, and with all of the related indices to 7 main variables (37 sub-factor) are the effective factors in development of electronic marketing of manufacturing companies of electronic products. Factors rating with Fredman test showed that the most important factor of technical bases and structure factor and process have the least importance.