عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر توسعه برند بر شخصیت برند در صنعت لبنیات(مورد مطالعه: شرکت کاله)



    دانشجو در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر توسعه برند بر شخصیت برند در صنعت لبنیات(مورد مطالعه: شرکت کاله)" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 710;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70811
    تاریخ دفاع
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    دانشجو
    منیژه رستمی
    استاد راهنما
    نادر سید امیری

    امروزه با گسترده شدن عرصه کسب و کار و تنوع محصولات، وجود نام و نشان برای تمایز میان آن¬ها یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار می¬باشد. داشتن نشان تجاری امروزه با مفهوم برند در ذهن مشتریان نقش می بندد. هر برندی در نزد مصرف¬کنندگان آن، دارای ویژگی¬های مثبت و منفی، شخصیت متفاوت، و ... می¬باشد. مشتریان بر اساس برداشت و درک خود از برند از آن انتظار دارند و این انتظار و ویژگی را به تمامی محصولات آن بسط می¬دهند. یکی از استراتژی¬های رو به رشد امروزه توسعه برند¬ می¬باشد. با توجه به استفاده روز افزون این استراتژی و وجود شخصیت منحصر به فرد هر برند نزد مشتریان، محقق سعی در شناخت و بررسی تاثیر مثبت و منفی این دو عامل دارد. برند: طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برند عبارتند از: "نام، واژه یا علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از تمامی این عناصر که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده (یا گروهی از فروشندگان) با هدف ایجاد تمایز در عرصه¬ی رقابت مورد استفاده قرار می¬گیرد." شخصیت برند: به مجموعه¬ای از خصوصیات انسانی که با برند همراه می¬شود. توسعه برند: معرفی محصولات جدید، تحت نام برند موجود است
    Abstract
    Considering the expansion of businesses and products diversity, it is an important and influencing factor to have a specific name or brand so that the products or services can be easily distinguished. Today, a trademark for customers is equal to a brand conception. In the minds’ of the consumers any brand has a positive or negative characteristic and personality. Each customer, according to the conception or understanding from the brand, will have some expectations and will generalize and expand these characteristics to other products of the same brand as well. One of the emerging strategies of these days is “Brand Development”. With due consideration to the worldwide implication of this strategy, and considering the customers unique conception from Brand personality, the researcher tries to verify the positive and negative effects of these two factors. Brand: according to the definition given by America marketers society a brand is “a name, word, sign, symbol, design or a combination of them all which is used to verify the products and services of a seller (or a group of sellers) in order to make a competitive advantage. Brand Personality: is a series of humans’ characteristics which accompanies the product Brand Development: Introducing new products under the same existing Brand