بررسی رابطه بنیا های بازاریابی رابطه مند با وفاداری مشتریان به تفکیک محصول در صنایع فلزی مستقر در شهرک شمس آباد
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس البرز شماره ثبت: 675;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70535
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- رضوان زردشتی
- استاد راهنما
- محسن نظری
- چکیده
- این رساله به دنبال بررسی تاثیر بنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان به تفکیک محصول در صنایع فلزی مستقر در شهرک شمس آباد بوده و اینکه چگونه می توان با این استراتژی مشتریان موقت را به مشتریان دائمی تبدیل کرد. ابعاد و مولفه های بازاریابی رابطه مند در این رساله عبارت است از اعتماد، تعهد، ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتری. لذا مساله اصلی تحقیق این است که چه رابطه ای بین بنیان های بازاریابی رابطه مند با وفاداری مشتریان به تفکیک محصول در صنایع فلزی مستقر در شهرک شمس آباد وجود دارد. جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق شامل کلیه مشتریان صنایع فلزی شهرک شمس آباد بوده که از این میان تعداد 150 نفر از مشتریان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدنه و با ابزار پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفتند. سپس به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزارSPSS و روش های آماری همبستگی و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین بنیان های بازاریابی رابطه مند با وفاداری مشتریان به تفکیک محصول در صنایع فلزی مستقر در شهرک شمس آباد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین اعتماد سازی توسط مسئولان صنایع فلزی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارد. بین ایجاد تعهد توسط مسئولان صنایع فلزی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارد. بین ایجاد کیفیت ارتباطات توسط مسئولان صنایع فلزی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارد. بین ایجاد توانایی توسط مسئولان صنایع فلزی در مدیریت تعارض با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارد.هم چنین شدت رابطه بین متغیرها به وسیله آزمون رگرسیون در سطح 99 درصد مورد تأیید قرار گرفت
- Abstract
- The thesis is looking for investigating the related marketing basis effect on costumers loyalty with product separation in the metal industry located in Shams Abad town and how we can turn the temporary costumers into permanent ones. The related marketing dimensions and elements in the thesis are trust, commitment, communication and its management with costumers. Thus, the main point of thesis is that what is the relation between the related marketing bases with costumers loyalty to product separation in metal industry located in Shams Abad town. The under investigation statistics population includes all of the costumers of Shams Abad metal industry which 150individuals were chosen by the simple random sampling method and were investigated by the questionnaire tools. Then to analyze the data, it is used SPSS software, correlation and regression statistics methods. The results show that there is a significant and positive relation between the related marketing bases with costumers loyalty with product separation in metal industry located in Shams Abad town. There is a significant and positive relation between trust_creation by metal industries experts with costumers loyalty. There is a significant and positive relation between the ability of metal industries experts in the management in opposition to costumers loyalty. Also the relation among variables is confirmed by regression test in 99% level.