انتخاب روش درآمدزایی وبگاه های شبکه اجتماعی sns مبتنی بر سکوی رایانش و خدمات ارائه شده
- رشته تحصیلی
- مدیریت رسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76202
- تاریخ دفاع
- ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- محمد بدیعی
- استاد راهنما
- طاهر روشندل اربطانی
- چکیده
- دنیای امروز، به شدت دنیای متغیر و دگرگون شده ای است. امروز دیگر صحبت از اهمیت اینترنت و فضای مجازی، یک صحبت تکراری و پیش پا افتاده است. امروز آنچنان فضای وب در حال دگرگونی است که دیگر نمی توان به درستی، چشم انداز باثباتی از آینده داشت. اگر در گذشته، ده ها سال طول میکشید تا اینترنت یک مفهوم رایج و همگانی شود و سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز برای راه اندازی شبکه ی اینترنت در دنیا فراگیر شود، اما امروزه تنها در عرض چند سال، آنچنان انقلابی در فضای سایبر با ظهور پدیده ای به نام شبکه ی اجتماعی به وجود آمده است که دیگر نمی توان حتی به درستی، سال آینده ی فضای مجازی را پیش بینی کرد. صدها سایت شبکه ی اجتماعی (social network site) در حال فعالیت هستند و مجموع اعضای آنها، شاید از مجموع جمعیت کشورهای زمین بیشتر شده باشد! سایت های شبکه ی اجتماعی آنچنان جذاب و پر مخاطب شده اند که دیگر همه ی کشورها و کمپانی های بزرگ دنیا، به فکر ایجاد شبکه های اجتماعی اختصاصی و عمومی هستند. خوش خیالی است اگر که فکر کنیم اینهمه رغبت کمپانی های بزرگ و ثروتمند جهانی به ایجاد سایت های شبکه ی اجتماعی، تنها از روی مسئولیت پذیری اجتماعی و یا به وجود آوردن یک امکان برای ارتباط گیری کاربران فضای وب است؛ بلکه در پشت این همه رغبت و تلاش برای ایجاد شبکه های اجتماعی پرطرفدار، سود هنگفتی است که این سایت ها می توانند برای صاحبان خود به ارمغان آورند. در این پژوهش سعی میشود تا با بررسی چگونگی سودآوردن بودن وبگاه های شبکه اجتماعی و نحوه ی درآمدزایی صاحبان انها از این شیوه ی جدید، روش های درامدزایی از این شبکه ها طبقه بندی شده و با توجه به مختصات هر شبکه، بهترین و یا مجموعه ای از بهترین روش ها برای هر شبکه پیشنهاد گردد.
- Abstract
- چکیده انگلیسی ندارد