بررسی اثرات تفاوت های نسلی روی ارزش ها ونگرش های کاری مطالعه موردی:شرکت نصب نیرومپنا
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 71585
- تاریخ دفاع
- ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- محمّدرضا معینی کربکندی
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- هدف این پژوهش بررسی رابطه تفاوتهای نسلی با ارزشها و نگرشهایکاری میباشد. متغیرهای اصلی شامل: تفاوتهای نسلی، ارزشها و نگرشهایکاری است. پژوهش حاضر بر اساس هدف، پژوهشی کاربردی است و بر اساس نحوه جمعآوری دادههای مورد نیاز، یک پژوهش توصیفی پیمایشی و به روشکمی میباشد. جامعهیآماری این پژوهش، 120 نفر از پرسنل شرکت نصب نیرو مپنا میباشد. دادههای پژوهش از دو طریق منابع کتابخانهای و تحقیقاتمیدانی (به وسیلهی پرسشنامه) جمعآوری شده است. برای تحلیل داده ها از آزمون تی و تحلیل واریانس استفاده شده است. تحلیل دادهها به کمک نرم افزارSPSS انجام شده است. یافتههای این تحقیق مشخص میکندکه در حوزهی نگرشهای کاری میان سه نسلکاری مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد. امّا زمانی که گروههای نسلی را دو به دو با هم مقایسه میکنیم در حوزهی نگرشهایکاری نسل اول نسبت به نسل دوم برای مولفهای مانند: احترام به سلسله مراتب اهمیت بیشتری قائل است. نسل اول نسبت به نسل سوم برای مولفهای مانند ارزیابی عملکرد اهمیت بیشتری قائل میباشد. نسل دوم نسبت به نسل سوم برای پاداش یا اضافه کاری اهمیت بیشتری قائل میباشد. همچنین در حوزهی ارزشهای کاری میان سه نسل مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد. امّا زمانی که گروههای نسلی را دو به دو با هم مقایسه میکنیم در حوزهی ارزشهای کاری نسل اول نسبت به نسل دوم برای مولفهای مانند: داشتن مسیر شغلی شفاف اهمیت بیشتری قائل است. نسل اول نسبت به نسل سوم از کار کردن با انسانها لذت میبرند و همچنین نسل دوم نسبت به نسل سوم نیز برای مولفهای مانند انجام کاری که قابلیت کمک به دیگران درآن وجود داشته باشد اهمیت بیشتری قائل میباشد. مطالعات نشان میدهد که درک ارزشها و نگرشهایگروههای نسلی متفاوت، سازمانها را در تدوین هرچه بهتر استراتژیهای انگیزشی، بازطراحی سیستم جبران خدمات و بهبود شرایط کاری یاری میکند.
- Abstract
- The main purpose of this research is to study of generational differences effects on work related values and work related attitudes. The major variables consist of: generational differences, work related values and work related attitudes. This present research is based on objective, applied research and on how to collect the data requirements is a description of the survey research type, and utilizing quantitative research methods. Research Population consists of 120 Nasb Niroo companys’ personnel. Two Library approach and field methods (by means of questionnaire) have employed to collect data. To test the research questions, T test, and ANOVA and SPSS software is used. The findings of the research show that there aren't significant difference among three generational coherts in work ralated values and work realated attitudus.but when we compare generational coherts with each other confirmed some significant differences. Studies have consistently shown that understanding work values and attitudes of different generations may enable organizations to develop motivational strategies, improve working conditions and job structure, change/improve social atmosphere, add/remove benefits, redesign compensation packages, and develop human resources policies that may satisfy the needs of employees from different generations.