عنوان پایاننامه
مدیریت تاسیسات صنایع هوایی (با تکنولوژی بالا) در شرایط بحرانی
- رشته تحصیلی
- MBA- مدیریت عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 3217;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73883;کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: 3217;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73883
- تاریخ دفاع
- ۰۷ دی ۱۳۹۴
- دانشجو
- نوید صفری
- استاد راهنما
- محسن صادق عمل نیک
- چکیده
- ارتباطات بحران و مدیریت تسهیلات دو حوزه بهم پیوستهاند، و با اینکه چندین تحقیق در هر یک از این زمینهها موجود است، تحقیقی که هر دوی این زمینهها را ترکیب نماید، وجود ندارد. این تحقیق، از طریق معیارهای کمی، چگونگی عملکرد همزمان این دو حوزه را بررسی مینماید. در یافتن کانالهای ارتباطی مختلف در حین بحران در یک تسهیل و بررسی ارتباطات بین ذینفعان با ارزش، هر دو حوزه ارتباطات بحران و مدیریت تسهیلات سودمند خواهند بود. هدف اصلی این پژوهش، توسعه و ایجاد دستورالعملهای عمومی برای مدیریت تسهیلات و ارتباطات بحران میباشد. از طریق توسعه ادبیاتی جدیدتر و عمیقتر در این تحقیق، امیدوارم تا پژوهش از سوی علاقهمندان به این حوزهها ادامه یابد. با انجام این پژوهش مشخص شد که مطالعه همزمان این دو حوزه، در درک بهتر نحوه مقابله با یک بحران ایجاد شده در یک تسهیلات کمک شایانی مینماید و نشان میدهد که چگونگی ارتباطات موجود بین ذینفعان یک تسهیل، با نحوه کنترل یک بحران چه ارتباط تنگاتنگی دارد و کوچکترین سهل انگاری ذینفعان مرتبط با آن تسهیل چه اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر سیمای آن تسهیل خواهد گذاشت، به طوریکه آن تسهیل دیگر جایگاه قبلی خود را بدست نخواهد آورد.
- Abstract
- Crisis communication and facility management are two interdependent fields. There are several research areas in this regard separately. In this research, by using quantitative criteria, the way of their performance has been considered simultaneously. In exploring different communication channels during the crisis in a facility and communication considerations between valuable stakeholders, both crisis management and facility management would be beneficial. The main goal of this study is to develop and implement the general instructions for facility management and communication crisis simultaneously. By using different literatures in these fields and investigating, we hope the research would be extended in this regards and could have better understanding how to manage crisis management and facility management simultaneously. The results indicate the way how existing communications between stakeholders for a facility and the way of controlling a crisis are interconnected. Also neglecting the benefits of stakeholders for a facility could affects badly on a facility.