عنوان پایاننامه
ارائه چارچوبی برای اتحادهای استراتژیک تحقیق و توسعه در صنایع داروسازی
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 70517
- تاریخ دفاع
- ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
- دانشجو
- احد رجائی لک
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- بواسطه سرعت روز افزون توسعه علوم، دستیابی به پیشرفت های مرتبط با فناوری سخت تر و سخت تر شده است. هر روز بر میزان ریسک موجود در نوآوری های فناورانه افزوده می شود. صنایع داروسازی بعنوان یکی از شاخه های صنایع با فناوری بالا هر روز فشار بیشتری را از سوی محیط رقابتی، جهت ارائه محصولات دارویی جدید متحمل می شوند. تحقیق و توسعه در صنایع داروسازی مهمترین عامل بقا محسوب شده و شرکت های بزرگ حاضر در عرصه بینالمللی هر روز بر حجم سرمایه گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه می افزایند اما، حجم بالای سرمایه مورد نیاز جهت معرفی محصولات دارویی جدید بسیاری از صنایع دارویی را با مشکلات تامین مالی روبرو می کند. از سوی دیگر با افزایش تخصص گرایی و تمرکز بخش های مختلف بر دانش کاملا تخصصی، شرکت های داروسازی قادر به تامین تمامی منابع مورد نیاز جهت ارائه یک محصول جدید و یا تولید محصول تایید شده در قالب دارایی های دانشی خود نیستند. اتحادهای استراتژیک را می توان یک راه حل اساسی جهت برطرف کردن موانع فوق دانست. در پژوهش حاضر بدنبال تعیین عوامل کلیدی موثر بر شکل گیری یک اتحاد استراتژیک پایدار و موفق و ارائه چارچوبی جهت شکل گیری چنین اتحادهایی در صنایع داروسازی هستیم. روش تحقیق مطالعه حاضر تحلیل محتوای کیفی، روش تحلیل داده ها تحلیل مضمون و ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه نیم ساخت یافته است.
- Abstract
- Due to the increasing speed of technological development, technology advancement is harder and harder with more and more risk in technology innovations. The pharmaceutical industry as a part of high-tech industries, sustain more pressure of competitive atmosphere for the presentation of new products. Research and development in the pharmaceutical industry are considered the most important factor for survival therefore, top companies in international market, consistently increase their investment on R&D but large amounts of capital required for the introduction of new products, cause financing problems. On the other hand, with increasing specialization and focus on the various specialized knowledge pharmaceutical companies are unable to meet all the requirements of the knowledge required to present a new product or certified products in their knowledge assets. Strategic alliances can be a solution to overcome the above obstacles. The present study seek determination the key factors that affect the formation of a stable and successful strategic alliances and provide a framework in order to form such alliances in the pharmaceutical industry. Research method in this study is qualitative, method of data analysis is theme analysis and data collection method is semi-structured interviews.